۰
پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۵۳

در دارفور سودان وضع حالت فوق‌العاده و قانون منع آمد و شد برقرار شد

به دنبال درگیری نظامیان با گروهی مسلح در دو منطقه واحه و کتم در شمال دارفور که به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن منجر شد در این مناطق حالت فوق‌العاده و قانون منع آمد و شد وضع شده است
 به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع»، «عثمان محمد یوسف کبیر» مسئول منطقه شمال دارفور تصریح کرد برای مقابله با ناامنی در دو منطقه کتم و الواحه در شمال دارفور تدابیری اتخاذ شده است.

مقامات سودانی سه شنبه گذشته از حمله و تیراندازی ناموفق مهاجمان ناشناس به خودروی حامل یک مسئول محلی منطقه کتم در شمال دارفور خبر دادند که به دنبال آن این منطقه و منطقه الواحه در نزدیکی آن شاهد درگیری افراد مسلح با یکدیگر بودند.

گروهی مسلح در پی درگیری با افراد پلیس که برای آرام کردن اوضاع وارد عمل شده بودند مقر پلیس محلی کتم را آتش زدند که در نتیجه آن سه فرد مسلح به دست نیروهای پلیس کشته و یازده تن دیگر زخمی شدند.

پنج نیروی پلیس نیز در این حادثه کشته شدند.

مسئول منطقه شمال دارفور گفت: برخی تدابیر برای ممانعت از ادامه درگیری‌ها در این دو منطقه به اجرا درآمده است که از جمله آنها وضع حالت فوق العاده بسته شدن همه مدارس وضع قانون منع آمد و شد از ساعت شش بعد ازظهر تا هفت صبح است.

یک مسئول محلی منطقه الواحه در آگوست گذشته به دست افراد ناشناس ترور شد و از آن زمان شمال دارفور شاهد درگیری افراد مسلح است.
کد مطلب: 5743
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *