۰
يکشنبه ۱ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۴۲

هشدار سودان به اتیوپی

رئیس شورای حاکمیتی سودان از اتیوپی خواست که بلافاصله از خاک سودان خارج شود.
هشدار سودان به اتیوپی
رئیس شورای حاکمیتی سودان از اتیوپی خواست که بلافاصله از خاک سودان خارج شود.
به گزارش ایسنا، عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی انتقالی در سودان گفت، کشور اتیوپی خاک سودان را اشغال می‌کند و برعکس آن را به جهانیان می‌گوید. وی هشدار داد که کشورش برای هر احتمالی آمادگی دارد.
البرهان تاکید کرد، کشورش با اتیوپی درباره مرزها مذاکره نخواهد کرد، مگر اینکه مالکیت سودان بر منطقه الفشقه را به رسمیت بشناسد.
وی گفت، نیروهای مسلح سودان حامی واقعی مردم و انقلاب آنها و نیز حامی تغییر باقی خواهند ماند.
در همین زمینه، شمس الدین الکباشی، عضو شورای حاکمیتی انتقالی در سودان تجاوز اتیوپی به خاک سودان در منطقه الفشقه را به  اقداماتی نظیر شهرک سازی اسرائیلی تعبیر کرد.
وی تاکید کرد، نیروهای سودانی از یک وجب از خاک این منطقه عقب نشینی نخواهند کرد.
وزارت خارجه سودان نیز ورود نیروهای اتیوپی به مناطق مرزی مورد مناقشه بین دو کشور را محکوم کرد و این کشور را مسؤول کامل این "تجاوزات" دانست و خواستار متوقف کردن آن و انجام گفت‌وگو و تکمیل روند باز ترسیم مرزها شد.
پیشتر، اتیوپی آمادگی مشروط خود را برای پذیرش میانجیگری از هر کشوری برای حل بحران مرزی با سودان اعلام کرده بود. دینا مفتی، سخنگوی وزارت امور خارجه اتیوپی از دولت سودان خواست تا "غارت و کوچاندن شهروندان اتیوپی که از ۶ نوامبر آغاز شده را در شرایطی که دولت اتیوپی مشغول اعمال قانون و نظم در منطقه تیگرای بوده" متوقف کند.
کد مطلب: 146761
برچسب ها: سودان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *