۰
شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۲

تغيير فاز دوباره دلواپس‌ها

محمد حسين روانبخش
هشت ماه پيش، بعد از سفر روحاني به فرانسه و عقد قرارداد خريد هواپيما از بوئينگ و ايرباس، مهمترين عامل دلپيچه و بي تابي دلواپسها اين بود که چرا دولت مي‌خواهد هواپيما بخرد . آنها اين کار را «هدر دادن پول‌هاي کشور » مي‌دانستند که حرف درستي هم بود .در زمان دولت قبلي پولهاي کشور صرف واردات دسته بيل، کلاه گيس، سنگ پا و وسايل نقليه نيمه عمومي‌مثل الاغ مي‌شد و همه راضي بودند . اين نوع قراردادها يعني افراد زيادي را از قبيل صاحبان بيل بدون دسته، عزيزان کچل، کساني که در حمام نيازمند ياري هستند و خدمتگزاران بعضي رستورانها که همگي، همچنان نيازمند واردات ارزشمند دولت قبل بودند، معطل بگذاريم و فقط به فکر معدودي مسافر هوايي باشيم .

زمان گذشت و هدر دادن پولهاي کشور (خريد هواپيماي سابق!) اجرايي نشد ؛ و به اين ترتيب دلواپسها همگي با صداي بلند، شيون سر دادند که «پس چه شد آن وعده‌هاي زيبا ؟ چه کسي جواب عزيزاني را مي‌دهد که در فرودگاه‌ها با يک چشم اشک و يک چشم خون، منتظرند که هواپيماهاي تازه را ببينند تا مطمئن شوند که هواپيمايي به روز و استاندارد سوار مي‌شوند که سقوط نمي‌‌کند»؟! در ميان اين اشکها و شيونها بود که يکباره «دلواپس نيوز» از « احتمال لغو قراردادهاي فروش بوئينگ و ايرباس به ايران » خبر داد و آتش به جان دلواپسان زد ؛ طوري که نزديک بود کفن بپوشند و بروند سفارت فرانسه را اشغال کنند.

دوباره زمان گذشت و هفته پيش اعلام شد که مجوز فروش بوئينگ و ايرباس به ايران صادر شده است ؛ به اين ترتيب از امروز سوم مهر مي‌توانيم دوباره شاهد اين اعتراض به حق باشيم که چرا دولت مي‌خواهد هواپيما بخرد و پول‌هاي کشور را هدر بدهد ؟! واقعا صاحبان بيل بدون دسته، عزيزان کچل، کساني که در حمام نيازمند ياري هستند و خدمتگزاران بعضي رستوران‌ها چه گناهي کرده اند که دولت به جاي خريد و واردات نيازهاي اساسي آنها (دسته بيل، کلاه گيس، سنگ پا و الاغ) مي‌خواهد براي قشر مرفه و معدود مسافر هوايي، ايرباس وارد کند؟! خيانت تا کي؟
کد مطلب: 61204
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *