۰
پنجشنبه ۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۹

از پزشک کیارستمی تا سنگ قبر ایرج افشار

محمدحسین روانبخش

1- حکم پرونده پزشکی عباس کیارستمی صادر شد . پزشک بیچاره را فقط نکشته اند ؛ او به محرومیت محدود از طبابت به مدت کمتر از یکسال محکوم شده است . این وسط فقط معلوم نیست محرومیت محدود یعنی چی؟ از جراحی آدمهای مشهور ممنوع شده اند ولی می توانند کما فی السابق ، خدمت آدمهای معمولی باشند ؟ به آدمهای معمولی هم رحم شده و ایشان در این مدت از جراحی محروم شده اند ؟ از ورود به طبقه ای که اتاق عمل در آن است محروم شده اند و باید در اتاقشان بنشینند ، نسکافه بخورند و آه بکشند ؟ دست زدنشان به آمپول ممنوع شده ؟! ...واقعا چه کرده اند با این پزشک گرامی؟!
خوشبختانه این حکم بدوی است و امکان اعتراض و تجدید نظر و تغییرات بسیاری در آن هست ؛ والا جا داشت که همکاران این پزشک اعتراض کنند که آخر به چه گناهی ؟! و بعد یکبار دیگر به مخلوط سنتی – صنعتی متوسل شوند .
2- سنگ مزار ایرج افشار گم شده است . واقعا پیشرفت برادرانی که در کار سنگ قبر هستند قابل تحسین است ؛ قبل از این چند بار سنگ مزار احمد شاملو را شکسته بودند ولی حالا به چنان تکنولوژی و عقلانیتی دست پیدا کرده اند که به جای اینکه سنگ را با دو ضربه چکش بشکنند ، ان را خیلی تمیز و مجلسی در می آورند و به عنوان «کارنامه عملکرد» همراه خود می برند . گویا دفعه های قبل کمی تقلب کرده اند ؛ یعنی سه – چهار بار سنگ قبر شکسته بودند وبابت بیست و پنج بار سنگ قبر شکستن پول گرفته بودند که این موضوع کشف شده است . راه پیشگیری از این نوع تقلبها هم همان کاری است که بیمه های خودرو می کنند ؛ اینکه در تصادفهای منجر به تعویض قطعه ، باید داغی قطعه ای که عوض کرده اید را ببرید و پول بیمه تان را بگیرید. گویا از این برادران سنگ قبرشکن خواسته اند حتما سنگ قبر را بیاورند تا حق الزحمه شان پرداخت شود . واقعا آدم چقدر امیدوار می شود ، وقتی می بیند که در کشور این طور با سوء استفاده و تقلب مبارزه می شود!



کد مطلب: 61516
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *