۰
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۳۳
مشاور سابق کمیسیون فرهنگی مجلس:

فرصت دولت برای ارایه لایحه نظام جامع رسانه‌ای در حال اتمام است

فیاضی گفت: فرصت دولت برای ارایه لایحه نظام جامع رسانه‌ای در حال اتمام است.
سید جلال فیاضی درباره طرح نظام جامع رسانه‌ای تصریح کرد: طبق قانون برنامه چهارم توسعه، دولت باید تا پایان این برنامه لایحه نظام جامع رسانه‌ای را به مجلس می‌فرستاد تا تصویب شود اما این کار انجام نشد و مجلس یک سال دیگر به دولت مهلت داد که این مهلت رو به اتمام است.

مشاور سابق کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: پس از تعلل دولت در ارایه این لایحه، کمیسیون فرهنگی مجلس پیش قدم شده و لایحه‌ای را آماده کرد که در مجلس هشتم ۲۰ ماده از آن در کمیسیون فرهنگی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت اما پس از تشکیل مجلس نهم، دیگر خبری از وضعیت این طرح ندارم.

فیاضی خاطرنشان کرد: از دولت خبری ندارم که آیا به دنبال ارایه لایحه نظام جامع رسانه‌ای است یا نه اما طرح نمایندگان در کمیسیون فرهنگی موجود است و باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: قانون مطبوعات ما متعلق به سال ۶۴ است و امروز با اضافه شدن رسانه‌های جدید این قانون دیگر پاسخگوی نیازها نیست و ما به قانونی جامع در حوزه رسانه نیازمندیم و هرچه که فعالان رسانه‌ای را در این قانون بیشتر در نظر بگیریم، به موفقیت نزدیک‌تر می‌شویم.

مشاور سابق کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: مطبوعات مانند پزشکان و مهندسان به یک نظام مطبوعاتی نیاز دارند که ساختاری مشترک میان صنف و حاکمیت باشد.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان خراسان رضوی در ادامه درباره زمان برگزاری دور جدید انتخابات هیئت مدیره خانه مطبوعات استان تصریح کرد: یک جلسه مجمع عمومی خانه مطبوعات برنامه‌ریزی شد اما جلسه به حدنصاب نرسید و قرار است که به زودی جلسه‌ای دیگر برگزار شود که این جلسه با هر تعداد شرکت کننده قابل برگزاری خواهد بود و در آن انتخابات هیئت مدیره جدید برگزارمی‌شود.
کد مطلب: 6184
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *