۰
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۴

بيش از ۱۰۰ كشته طي درگيري‌هاي ارتش پاكستان و گروه طالبان در منطقه باجور

سخنگوي نيروهاي امنيتي پاكستان اعلام كردند پس از دو هفته درگيري در مناطق قبايلي كوهستاني مرز افعانستان و پاكستان، نيروهاي امنيتي پاكستان موفق شدند شبه‌نظاميان طالبان را كه از افغانستان آمده بودند، مجبور به عقب‌نشيني كنند.
 به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، دولت پاكستان اعلام كرد: در اين درگيري‌ها بيش از ۱۰۰ تن كشته شدند.

اين خشونت‌ها كه در منطقه باجور واقع در شمال غربي پاكستان رخ داد، نشان دهنده مشكل فزاينده موجود در مورد فعاليت طالبان است.

تعداد حملات طالبان افزايش يافته و اين اولين باري بود كه شبه‌نظاميان طالبان پاكستان كه از افغانستان مي‌آيند، براي يك مدت زمان چشمگير كنترل منطقه‌اي در پاكستان را در دست گرفته بودند.

پاكستان از نيروهاي افغان و ناتو خواسته تا اقدامات بيشتري براي ممانعت از عبور شبه‌نظاميان طالبان از مرز افغانستان به داخل پاكستان انجام دهند.

"جهانگير اعظم وزير"، يك مقام ارشد سياسي در منطقه باجور اظهار كرد: نيروهاي امنيتي در نهايت موفق شدند شبه‌نظاميان را از منطقه "سالارزاي" واقع در باجور به عقب برانند.

وي افزود: شبه‌نظاميان مقاومت سرسختانه‌اي از خود نشان دادند اما در نهايت نيروهاي امنيتي به همراه نيروهاي داوطلب شبه نظامي در منطقه سالارزاي موفق شدند آنها را به عقب برانند. در اين درگيري‌ها ۸۰ شبه‌نظامي، ۱۸ غيرنظامي، ۱۲ شبه‌نظامي ضد طالبان و هشت سرباز كشته شدند.

گفته مي‌شود ۱۳ سرباز مفقود شده‌اند و اين احتمال مي‌رود كه به اسارت طالبان در آمده باشند.

از سوي ديگر صدها تن از ساكنان محلي كه در چندين روستا به خاطر اين درگيري‌ها گير افتاده بودند، موفق شدند كه روز شنبه از منطقه خارج شوند. بسياري از آنها در خانه‌هاي خود اسير شده بودند و با كاهش مواد غذايي رو به رو بودند.

احسان‌ الله احسان، سخنگوي طالبان پاكستان تاييد كرد كه شبه‌نظاميانش عقب‌نشيني كرده‌اند اما گفت: آنها دوباره متحد مي‌شوند و دست به انجام حملات خواهند زد.

وي ادعا كرد: ۱۴ سرباز پاكستاني به قتل رسيده‌اند. وي از طريق خط تلفن و از يك منطقه نامعلوم همچنين به خبرگزاري آسوشيتدپرس گفت: ما دوباره و به زودي و با قدرت بيشتري به اين منطقه حمله مي‌كنيم.
کد مطلب: 6232
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *