۰
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۵۵

مهمان‌پرست: گروگان‌های ایرانی در لیبی با خانواده شان گفت‌وگو کردند

وی در خصوص گروگان‌های ایرانی دربند در سوریه نیز اظهار کرد: وضعیت این کشور بحرانی است و گروه‌های مختلفی در آنجا درگیر هستند و تاکنون نسبت به وضعیت این گروگان‌ها خبر موثقی به دست ما نیامده است. سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته زمینه گفت‌وگوی تلفنی گروگان‌های ایرانی دربند در لیبی با خانواده هایشان فراهم شده است .
 به گزارش ایسنا رامین مهمان‌پرست در بازدید وزیر امور خارجه كشورمان از مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی در جمع با خبرنگاران افزود: دولت با جدیت در حال پیگیری وضعیت این گروگان‌هاست و مقامات لیبی نیز برای پیگیری وضعیت آنها قول مساعد داده‌اند.

وی افزود: در اجلاس كشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها در تهران نیز رایزنی‌ها تداوم داشته است.

مهمان‌پرست در خصوص نتایج مثبت این رایزنی‌ها اظهار امیدواری کرد.

وی گفت: وزارت امور خارجه ایران با تمام امكانات و توانایی‌های خود برای آزادی گروگان‌ها وارد عرصه شده تا به زودی آنها را به وطن بازگرداند.

وی در خصوص گروگان‌های ایرانی دربند در سوریه نیز اظهار کرد: وضعیت این کشور بحرانی است و گروه‌های مختلفی در آنجا درگیر هستند و تاکنون نسبت به وضعیت این گروگان‌ها خبر موثقی به دست ما نیامده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در تلاشیم که هر چه سریعتر خبری از این افراد کسب کنیم که در این راستا با کشورهایی که با گروه‌های گروگان گیر در ارتباط هستند وارد مذاکره و رایزیی شویم.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگز از اقدامات غیر انسانی برای دستیابی به اهداف خود استفاده نمی‌کند.
کد مطلب: 6287
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *