۰
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۵۳

آمريکا اوضاع انساني را در ايالت راکهاين ميانمار نگران کننده دانست

آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد در ایالت راکهاین واقع در غرب میانمار، که اختلافات مذهبی از ماه ژوئن در آنجا ده ها کشته بر جای گذاشته است، اوضاع انسانی نگران کننده است.
یک مسئول بلند پایه آمریکایی این مطلب را بعد از دیدار از ایالت راکهاین اعلام کرد.
واشنگتن به میانمار و بنگلادش که جامعه اقلیت مسلمان فاقد ملیت قانونی روهینگیاس در مرز این دو کشور زندگی می کند، هیئتی اعزام کرده است. سازمان ملل متحد معتقد است این جامعه مسلمان در جریان خشونت های ایالت راکهاین بیشترین آزار و شکنجه متحمل شده است.
سفارت آمریکا در رانگون، پایتخت میانمار، در بیانیه ای اعلام کرد « دو طرف به شدت از خشونت ها به شدت آسیب دیده اند و اوضاع انسانی در آنجا بسیار نگران کننده است ».
این بیانیه تصریح کرد « به منظور پیشرفت در حل و فصل امور، همزمان با آماده کردن زمینه برای یافتن راه حل پایدار در طولانی مدت، بسیار اهمیت دارد که به نیازهای فوری هر چه سریع تر پاسخ داده شود ».
بر اساس آمارهای رسمی خشونت های میان قومی میان مسلمانان روهینگیاس و اعضای قوم راکهاین به کشته شدن دست کم نود نفر در این ایالت واقع در مرز بنگلادش منجر شده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از رانگون، این در حالی است که گروه های دفاع از حقوق بشر معتقدند آمار واقعی کشته ها بسیار بیشتر از آن چیزی است که اعلام شده است. همه روستاها به طور کامل ویران شده اند.
کد مطلب: 6339
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *