۰
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۴

شکایت آمريکا از چين به سازمان تجارت جهاني

وزارت بازرگانی آمریکا دوشنبه اعلام کرد آمریکا در اعتراض به اقدامات چین در تشویق صادرات غیر قانونی خودرو از این کشور به سازمان تجارت جهانی شکایت کرده است.
به گزارش واحد مرکزی خبر وزارت بازرگانی آمریکا در بیانیه ای با اعلام این خبر افزود :« آنگونه که مشخص است چین به (شرکتهای خودرو سازی) کمکهایی ارائه کرده است که بر اساس قوانین سازمان تجارت جهانی این اقدام غیر قانونی است.»

یک مسئول در کاخ سفید نیز پیش از این از شکایت آمریکا از چین در سازمان تجارت جهانی خبر داده بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، این مسئول در کاخ سفید روز یکشنبه اعلام کرده بود باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا دوشنبه تدابیر جدیدی بر ضد چین اتخاذ می کند.

میت رامنی رقیب جمهوری خواه اوباما در انتخابات ریاست جمهوری وی را به مسامحه کاری بیش از حد در خصوص چین متهم می کند.

وزارت بازرگانی آمریکا افزود :« آمریکا درخواست انجام رایزنی با دولت چین را به سازمان تجارت جهانی ارائه کرده است که این اولین مرحله برای حل اختلافات است.»

آمریکا به ویژه به آن دسته از اقدامات چین اعتراض دارد که این کشور برای حمایت از شرکتهای صادراتی انجام می دهد.

بر اساس اعلام واشنگتن ، چین بین سالهای دو هزار و نه تا دو هزار و یازده دست کم یک میلیارد دلار به عنوان کمکهای غیرقانونی در چارچوب حمایت از این شرکتها پرداخت کرده است.

ران ریک نماینده ویژه آمریکا در سازمان تجارت جهانی گفت :«‌ ما اجرای قوانین حاکم را برای همه خواستاریم تا تولیدکنندگان ما از مزاحمت رقبای چینی خود در امان باشند.»

از سوی دیگر چین هم از « جریمه ها و مبارزه با ورود محصولات چینی به بازارها» از آمریکا شکایت کرده است.

سازمان تجارت جهانی با اعلام این خبر افزود چین معتقد است آمریکا اقداماتی را بر ضد بسیاری از محصولات صادراتی این کشور اتخاذ کرده است.

سازمان تجارت جهانی افزود از جمله این محصولات می توان به ورق آهن ، فولاد ، لاستیک ، آهن ربا ، محصولات شیمیایی ، لوازم آشپزخانه و دیگر محصولات اشاره کرد.

این شکایت نیز که به «درخواست انجام رایزنی» مربوط می شود در همان روزی که آمریکا بر ضد چین شکایت کرده ، ارائه شده است.
کد مطلب: 7351
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *