۰
سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۷

تجهیز تاکسی ها به دستگاه کارتخوان

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران گفت: برای حل مشکل پول خرد در پرداخت کرایه‌های تاکسی تمامی تاکسیها مجهز به دستگاه کارت خوان می‌شوند.
حمزه شکیب در گفتگو با مهر با اشاره به گلایه برخی شهروندان در خصوص خطوطی که نرخهایشان براساس ۲۵ تومان است گفت: اگر می خواستیم نرخ کرایه ها را برای حل مشکل پول خرد رند کنیم افزایش نرخ کرایه ها بیش از ۱۵ تا ۲۱ درصد می شود بنابراین در برخی خطوط این مشکل وجود دارد.

وی ادامه داد: شورای شهر برای حل مشکل باقی مانده کرایه تاکسی ها تجهیز تمامی تاکسی ها به دستگاه کارت خوان را پیش بینی کرده است که امیدواریم بیشتر تاکسیها امسال به این سیستم مجهز شود.

صدور شناسنامه فنی صوری نباشد

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به انجام توافق جدید برای صدور شناسنامه فنی ساختمان برای ساختمان‌های بالای سه هزار متر مربع زیربنا توسط سازمان نظام مهندسی تهران گفت: توافق جدیدی با نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی و شهرداری تهران برای اجرای آیین‌نامه ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی انجام شده است و امیدواریم که روند کار مثل دوره قبل با مشکل مواجه نشود چراکه به دوستان اخطار دادیم که این فرصت آخرین شانس سازمان نظام مهندسی تهران برای اثبات خودش است.

شکیب در مورد سه خواسته شورای شهر از سازمان نظام مهندسی در خصوص تشکیل صندوق مهندسین محاسب و ناظر، تعیین تعرفه و نرخ نظارت توسط هیات پنج نفره و غربال‌گری اعضای سازمان گفت: به ما اطمینان داده شده که این امور انجام می‌شود ما هم امیدواریم این اتفاقات بیفتد که اگر نیفتد بازهم روند کار دچار مشکل می‌شود.

او در خصوص ساختمان‌های تحت پوشش این آیین‌نامه تصریح کرد: در این تفاهم انجام شده فعلا ساختمان‌های بالای سه هزار متر مربع به صورت کامل قرار دارد و برای ساختمان‌های زیر سه هزار متر هم قرار شده سازمان، مهندس ناظر را هم معرفی کند و آنها هم به نوعی تحت پوشش قرار گیرند اما نه به صورت پروسه کامل و فکر می‌کنم اگر این کار را درست انجام دهند و امضاها صوری نباشد. در مراحل بعدی اجرای طرح ساختمان‌های متراژ پایین‌تر نیز طبق تفاهم در اختیارشان قرار می‌گیرد البته در صورتی که بتوانند ظرفیت‌سازی کنند.

این عضو شورای شهر تهران گفت: انتظارمان از سازمان فنی مهندسی این است که از ضوابط فنی کوتاه نیایند و اگر شناسنامه فنی به صورت صوری اجرایی نشود، شورا قویا از آن حمایت می کند در غیر این صورت ناگزیر است دوباره در خواست متوقف آن را دهد.

گزارش شورا در خصوص توسعه مترو تایید شد

رئیس کمیسیون عمران شورا در ادامه با اشاره به حضور مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه در جلسه غیر علنی دو هفته گذشته شورا گفت: توضیحاتی که از سوی مترو به شورا داده شد تایید گزارش کمیسیون عمران بود. بر اساس گفته های درویش سال گذشته ۴ کیلومتر مترو به بهره برداری رسیده بود که با رقمی که شورا اعلام کرده نزدیک بود .

وی ادامه داد: تغییر مدیریت و سیلی که در ۲۷ فروردین ماه امسال در خط ۴ مترو رخ داد دلایلی بود که از سوی مدیرعامل مترو مطرح شد اما وعده دادند که امسال عقب ماندگی های سال گذشته را جبران می کنند.
کد مطلب: 640
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *