۰
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۴

رئیس پارلمان لیبی برای تحقق آشتی ملی به مقر هواداران قذافی رفت

مسئولین شهر بنی‌ولید که همچنان شبه‌نظامیان زیادی از هواداران رژیم قذافی بر آنجا سیطره دارند در دیدار با رئیس کنگره ملی این کشور تاکید کردند که همه عوامل ارتکاب جرم در این شهر را به دستگاه امنیتی تحویل می‌دهند.
به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع»، «عمر حمیدان»، سخنگوی کنگره ملی لیبی (پارلمان) اعلام کرد: محمد المقریف رئیس پارلمان لیبی دیروز سه‌شنبه با هدف تحقق آشتی ملی به شهر بنی‌ولید در ۱۵۰ کیلومتری جنوب شرق طرابلس رفته است.

به گفته این مقام لیبیایی، مسئولان شهر بنی‌ولید در دیدار با رئیس کنگره ملی برای تحویل دادن عناصر مجرم هوادار رژیم قذافی به دستگاه امنیتی اعلام آمادگی کرده‌اند.

شهر بنی‌ولید در شمال غربی لیبی با ۱۰ هزار نفر جمعیت مقر عناصر هوادار رژیم قذافی در جریان درگیری‌های داخلی لیبی و آخرین شهری بود که به کنترل انقلابیون درآمد اما در ژانویه گذشته بار دیگر هواداران قذافی آن را از سیطره انقلابیون بیرون آوردند.

دولت مرکزی لیبی همچنان ضعیف عمل می‌کند و شبه‌نظامیان بر بخش‌هایی از شهرهای این کشور هنوز سیطره دارند.

این در حالی است که ده‌ها تن از مردم شهر مصراته و طرابلس در اعتراض به ربوده شدن نزدیکان خود به دست همین عناصر هوادار رژیم قذافی در شهر بنی‌ولید از شنبه گذشته در برابر کنگره ملی لیبی تحصن کرده‌اند و کنگره لیبی قول داده است که به این قضیه رسیدگی می‌کند.

شبه‌نظامیان شهر بنی‌ولید با به گروگان گرفتن شهروندان از شهرهای مختلف برای آزادی آنها پول یا خواسته دیگری را طلب می‌کنند.
کد مطلب: 6455
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *