۰
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۶
رئیس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی:

۵۰ درصد ساختما‌های کشور در برابر زلزله مقاوم هستند

رئیس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی گفت: بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد از ساختمان‌های کشور از مقاومت لازم در برابر زلزله برخوردار نیستند،بنابراین به میزان ۵۰ تا ۶۰ درصد نیازمند مقاوم‌سازی هستند.
سید محمود فاطمی عقدا با بیان اینکه ساختمان‌های مسکونی و معمولی باید طوری در مقابل بارهای جانبی زلزله طراحی شوند که فرو نریزند،افزود: باید به سوی استفاده از دانش نوین بهره‌مندی از مصالح استاندارد و مقاوم در صنعت ساختمان گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه نام بردن از ساختمان ضد زلزله مفهوم اشتباهی است،تأکید کرد: ساختمان‌های مسکونی باید به گونه‌ای طراحی شوند که در زمان زلزله فرو نریزند.ساختمانی که سطح عملکردی مناسبی داشته باشد می‌تواند در اثر وارد شدن نیروهای جانبی زلزله به هیچ وجه فرو نریزد.

فاطمی عقدا خاطرنشان کرد: ساختمان‌هایی که با زلزله سازگار باشند در زمان وقوع زلزله، می‌‌توانند حرکت و رفتار مناسب را با دامنه حرکت زمین از خود نشان داده و تخریب نشوند.

رئیس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی گفت: شکل و فرم ساختمان یک عامل بسیار مهم در زمان وقوع زلزله است که باید آن را مدنظر قرار داد تا ساختمان‌ها در مقابل نیروهای جانبی زلزله مقاومت لازم را از خود نشان دهند.
کد مطلب: 6464
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *