۰
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۶

دومينيك دوويلپن در ارتباط با پرونده اختلاس دستگير شد

نخست‌وزير پيشين فرانسه در ارتباط با رسوايي فساد مالي دستگير شد.
 به نوشته روزنامه ديلي‌ ميل، دومينيك دوويلپن، نخست‌وزير پيشين فرانسه كه ۵۸ سال دارد درخصوص پرونده كلاهبرداري و تقلب در هتل معتبر و گران‌قيمت رله و شاتو و يك كلوپ رستوران مورد بازجويي قرار گرفت.

رژي بولت، يكي از مديران سابق اين هتل مدت هفت ماه را در زدندان سپري كرده و منتظر محاكمه به دليل اتهامات وارده مبني بر دزديدن يك ميليون پوند به دليل فروش بالاتر از قيمت كتاب‌ راهنماي كلوپ رستوران‌ قابل دسترسي در سراسر انگليس است.

ويلپين كه با ايراد يك سخنراني در سال ۲۰۰۳ درمخالفت با حملات آمريكا و انگليس به عراق درسازمان ملل در انگليس براي خود شهرتي به هم زده، يكي از دوستان نزديك بولت ۶۴ ساله است. گفته مي‌شود نسخه‌هاي رونوشت مكالمات تلفني ويلين در سال ۲۰۰۱ ثابت مي‌كند كه وي سعي داشته تا مانع اقدام قضايي عليه بولت شود.

همچنين سوءظن‌هايي در رابطه با اينكه مقداري از پول‌هاي ربوده شده از اين هتل براي تامين بودجه فعاليت‌هاي سياسي ويلپن استفاده شده، وجود دارد.

بولت و نخست‌وزير پيشين فرانسه از دوست‌هاي نزديك يكديگر بوده و خانواده‌هايشان اغلب براي تعطيلات در شعبه‌هاي مختلف هتل مذكور در سراسر دنيا اقامت مي‌كنند.

بولت اعتراف كرده كه از پرداخت‌‌هاي نقدي غيرقانوني سود مي‌برده اما هر گونه دست داشتن در حمايت مالي از فعاليت‌هاي سياسي را انكار كرده است.

دوويلپن با اذعان به ديدارش به مدير اين هتل گفت: من هيچ حس بدي نسبت به اين موضوع ندارم. اما اينكه بخواهند مرا درگير موضوعي بكنند كه هيچ ربطي به آن ندارم غيرقابل تحمل است.

ژاك شيراك، رييس‌جمهور پيشين فرانسه نيز در حال حاضر به اتهام تقلب در حبس تعليقي به سر مي‌برد.

از سوي ديگر، نيكولا ساركوزي، رييس‌جمهور فعلي فرانسه نيز با اتهاماتي مبني بر دريافت غيرقانوني پول از ليليان بتانكورت، ثروتمندترين زن فرانسه روبرو است.

شيراك و ساركوزي، هر دو زماني از هم‌پيمانان نزديك ويلپن بودند، اما در حال حاضر با يكديگر اختلاف دارند.

پليس فرانسه تاييد كرد كه به دنبال درخواست قضات، ويلپن در يكي از پاسگاه‌هاي پليس در مركز پاريس مورد بازجويي قرار گرفته و به مدت ۴۸ ساعت در بازداشتگاه خواهد ماند.
کد مطلب: 6466
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *