; ?>; ?> انگلیس از اتباع خود خواست به شهر بنغازی لیبی سفر نکنند - مردم سالاری آنلاين
۰
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۰۳
درپی کشته شدن سفیر آمریکا

انگلیس از اتباع خود خواست به شهر بنغازی لیبی سفر نکنند

وزارت خارجه انگلیس یک روز پس از کشته شدن سفیر و سه دیپلمات دیگر آمریکا در شهر بنغازی لیبی، از اتباع خود خواست از هرگونه سفر به آن شهر خودداری کنند.
به گزارش ایرنا، این وزارتخانه عصر چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: ˈکریس استیونسˈ سفیر آمریکا در لیبی در جریان حمله دیروز افراد مسلح به کنسولگری آن کشور در شهر بنغازی کشته شد و وقوع مجدد چنین حملاتی علیه منافع کشورهای غربی محتمل است.

بیانیه افزوده است: در پی حمله به کنسولگری آمریکا، ما توصیه های مسافرتی خود را در مورد لیبی تغییر دادیم و اکنون به اتباع انگلیس توصیه می کنیم از هرگونه سفری به شهر بنغازی خودداری کنند.

ˈویلیام هیگˈ وزیر خارجه انگلیس نیز امروز در بیانیه جداگانه ای حمله به کنسولگری آمریکا را محکوم کرد و گفت: این گونه حملات به هیچ وجه قابل توجیه نیست و من قویا آن را محکوم می کنم.

وی افزود: ضرورت دارد که مقامات لیبیایی اقدامات فوری را برای تقویت امنیت بویژه در شهر بنغازی به عمل آورند و عاملان حمله به کنسولگری آمریکا را شناسایی کنند.

هیگ اظهارداشت: انگلیس آماده است به هر نحو ممکن از تلاش های دولت لیبی برای برقراری ثبات و امنیت در آن کشور و تحقق خواسته های مردم لیبی، حمایت کند.

در پی انتشار یک فیلم موهن ضداسلامی در آمریکا، افراد مسلح سه شنبه شب کنسولگری آمریکا در شهر بندری بنغازی را هدف حمله قرار دادند که در جریان این حمله، سفیر و سه تن دیگر از دیپلمات های آمریکایی کشته شدند.

انتشار این فیلم موهن دیروز همچنین اعتراضات گسترده ای را در مصر باعث شد که بر اساس گزارش منابع خبری در جریان آن تعرضاتی نیز علیه ساختمان سفارت آمریکا در قاهره صورت گرفت.
کد مطلب: 6569
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *