۰
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۲

وزير دفاع آمريكا به ژاپن، چين و نيوزيلند مي‌رود

وزير دفاع آمريكا در راستاي تقويت روابط كاخ سفيد با كشورهاي آسيايي و اقيانوسيه قرار است طي روزهاي آتي به ژاپن، چين و نيوزيلند سفر كند.
به نقل از خبرگزاري پي.تي.آي، لئون پانه‌تا، وزير دفاع آمريكا قرار است در سومين سفر خود به آسيا زمان انتصاب در سمت وزارت دفاع آمريكا كه ۱۱ ماه قبل صورت گرفته به كشورهاي آسيايي چون ژاپن، چين و نيوزيلند سفر كند؛ اقدامي كه در ميان تنش‌هاي چين و ژاپن بر سر جزاير مورد مناقشه ميان دو كشور صورت مي‌گيرد.

يكي از سخنگويان وزارت دفاع آمريكا در اين باره گفت: اين سفر قرار است از ژاپن آغاز شود و سپس پانه‌تا به چين و نيوزيلند سفر مي‌كند.

جورج ليتل، سخنگوي مطبوعاتي وزارت دفاع آمريكا با اعلام اينكه پانه‌تا قصد دارد با وزير امور خارجه ژاپن نيز ديدار كند به خبرنگاران گفت: وزير دفاع با همتاي ژاپني خود ديدار مي‌كند.

وي همچنين افزود: روابط ميان ژاپن و آمريكا نقطه عطفي در روابط امنيتي و موفقيت‌هاي كسب شده واقع در منطقه آسيا اقيانوسيه طي ۵۰ سال گذشته محسوب مي‌شود.

آمريكا و ژاپن قصد دارند تا اقداماتي را براي تعادل‌سازي دوباره در منطقه صورت دهند و در قرن‌ حاضر به يك سرمايه‌گذاري بپردازند.

سخنگوي مطبوعاتي وزارت دفاع آمريكا در ادامه يادآور شد: پانه‌تا به دنبال بحث در رابطه با مسائل مختلف با وزير دفاع ژاپن است. ژاپن يك متحد مهم براي آمريكا محسوب مي‌شود.

وزير دفاع آمريكا همچنين قصد دارد پس از ژاپن به چين رفته و با ژنرال ليانگ، وزير دفاع ملي اين كشور نيز ملاقات كند.

اين ديدار فرصتي را براي تعميق روابط نظامي ميان پكن و واشنگتن مهيا مي‌سازد؛ به طوري كه دو كشور قصد دارند به همكاري خود در رابطه با روابط نظامي سالم و با ثبات ادامه دهند.

جورج ليتل در ادامه به خبرنگاران گفت: وزير دفاع آمريكا پس از آن به نيوزيلند سفر مي‌كند؛ اقدامي كه از سوي آمريكا پس از ۳۰ سال صورت مي‌گيرد.
کد مطلب: 6695
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *