۰
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۲۹

بيانيه مجمع جهاني اهل‎بيت (ع) در محكوميت توهين به پيامبر اسلام (ص)

مجمع جهاني اهل‎بيت (ع) در محکوميت اقدام شيطاني جديد آمريکا در توليد فيلمي موهن عليه پيامبر اکرم (ص) بيانيه‌اي صادر كرد.
 متن اين بيانيه به شرح زيراست:

«بسم الله الرحمن الرحيم

إنَّكَ لا تُسمِعُ المَوتَى وَلا تُسمِعُ الصُّمَّ الدُّعَاء إِذَا وَلَّوْا مُدبِرِين ‏(نمل: ۸۰)

درماندگي و بيچارگي دشمنان بشريت از بيداري امت اسلامي، يک بار ديگر آنان را بر آن داشت که با سخيف‏‌ترين روش‌هاي ممکن، کينه خود را از دين مبين اسلام نشان دهند. اين بار يک کارگردان صهيونيست با دريافت مبلغي کلان از هم‌پالکي‏‌هاي خود، دست به ساخت فيلمي موهن درباره پيامبر اکرم (ص) و اسلام زده است.

در اين فيلم که در خاک ايالات متحده آمريکا و با همکاري مشترک يهوديان صهيونيست، قبطيان پناهنده به آمريکا و کشيش ديوانه آمريکايي ساخته شده است، توهين‌هايي به پيامبر اکرم (ص) و دين اسلام شده است که زبان از بيان آنها شرم دارد.

در واکنش به اين جنايت فرهنگي، مجمع جهاني اهل‏ بيت (ع) به عنوان سازماني بين‏‌المللي که صدها تن از نخبگان ديني و علمي از کشورهاي مختلف در آن عضويت دارند و داراي مرجعيت فکري و فرهنگي در بين ميليون‏‌ها تن از دينداران جهان است، توجه جهانيان را به نکات زير جلب مي‏‌كند:

۱ـ اهانت به پيامبران، قديسان و افراد مورد احترام اديان و مذاهب، عملي است که هيچ مکتب و مرامي آن را نمي‏‌پذيرد. بنابراين کساني که دست به اهانت به پيامبر اکرم (ص) مي‏‌زنند پيرو هيچ دين و مکتبي نيستد؛ بلکه از شيطان پيروي مي‏‌کنند.

۲ـ همانطور که همه مي‏‌دانند انديشه‏‌هاي اسلام‏‌هراسانه که پس از ۱۱ سپتامبر در جهان اوج گرفت، در سال‏‌هاي اخير به شکل اهانت‏‌هاي هنري، ترسيم کاريکاتور، قرآن‌سوزي و ساخت فيلم خود را نشان داده است. اگر چه دليل اصلي اين اهانت‏‌ها در موارد سابق، عدم شناخت واقعي از آموزه‎هاي حکيمانه و الهي اسلام و قرآن بوده است اما حرکت اخير ـ همانطور که سازنده اين فيلم در گفت‌وگو با رسانه‌هاي آمريکايي و اسرائيلي اعلام کرده است ـ کاملا آگاهانه، عامدانه و با اهداف سياسي صورت پذيرفته است.

۳ـ گذشته از صحنه‏‌هاي سخيفي که ارزش بيان ندارد، يکي از موارد عجيب اين فيلم آن است که مسلمانان را افرادي شکنجه‏‌گر و خون‌ريز معرفي کرده است. در واقع، اين فيلم بسياري از جنايت‏‌هايي را که نظاميان آمريکايي، اسرائيلي و غربي در سال‏‌هاي اخير در حق مردم فلسطين، عراق و افغانستان انجام داده و در گوانتانامو و ابوغريب مرتکب شده‌اند بي‏شرمانه به اسلام و مسلمانان نسبت مي‏‌دهد. حال آنکه اسلام، دين عطوفت و پيامبر اکرم (ص) ـ به شهادت خداوند متعال ـ رحمت براي جهانيان بوده است.

۴ـ بنا بر آنچه گذشت، دست مسلمانان واقعي هيچ‌گاه به آزار و شکنجه و خشونت آلوده نشده و نمي‏‌شود؛ بلکه اين گروه‏‌هاي مسلمان‏‌نماي تکفيري و وهابي هستند که با حمايت رسمي سرويس‏‌هاي جاسوسي آمريکا و غرب و در جهت منافع آنها دست به عمليات تروريستي مي‏‌زنند.

۵ـ تهيه و پخش اين فيلم از سوي افراد مرتبط با کشورهاي انقلابي شمال آفريقا ـ همچون مصر ـ نشان‎دهنده خشم آمريکايي‎ها و صهيونيست‌ها از بهار بيداري اسلامي در منطقه است. صهيونيست‏‌ها و آمريکايي‏‌ها که منافع خود در منطقه را از دست رفته مي‏‌بينند با اين حرکات مذبوحانه تلاش مي‏‌کنند تا آب رفته را به جوي بازگردانند.

۶ـ دولت آمريکا که اينک با خشم مسلمانان بيدارشده مواجه شده است، تلاش مي‏‌کند خود را از اين اقدام موهن بري کند اما آيا مي‏‌توان باور کرد که ساخت فيلمي با سرمايه هنگفت ۵ ميليون دلاري و نيز اقدامات مستمر کشيش ديوانه بدون اطلاع و رضايت دجالان مقيم در کاخ سفيد انجام شده باشد؟

۷ـ اگر چه کشته شدن افراد بيگناه و حمله به نمايندگي‏‌هاي سياسي مورد تاييد ما نيست اما آمريکاي جهانخوار و صهيونيست‌هاي جنايتکار بدانند که اتفاقي همچون کشته شدن کارمندان آمريکا در ليبي يا حمله به سفارت آمريکا در مصر، عکس‌العمل طبيعي اهانت‏‌هاي مستمر به مقدسات مسلمين است. اگر دولت آمريکا آن روز که «تري جونز» کشيش سفيه آمريکايي اقدام به قرآن‌سوزي کرد وي را لجام مي‏‌زد، يا آن روز که سربازان اين کشور در بگرام افغانستان به مقدسات الهي توهين کردند آنان را کيفر سختي مي‏‌داد، امروز شاهد کشته شدن سفير و شهروندان خود نبود.

۸ـ مجمع جهاني اهل‎ بيت (ع) از کليه مسلمانان جهان و عاشقان اسلام و پيامبر ـ به‌ويژه پيروان اهل بيت (ع) ـ مي‏‌خواهد تا با برگزاري تظاهرات و صدور بيانيه محکوميت، اعتراض خود را نسبت به اين عمل موهن اعلام کنند و حداکثر تلاش خود را براي تحريم اين فيلم و جلوگيري از ادامه اين حرکات شيطاني به كار گيرند.

در اين ميان لازم است که مسلمانان غيرتمند با کنترل خشم مقدس خود، از کارهاي خشونت‏‌آميز و حمله به افراد و اماکن بپرهيزند و اعتراضات خود را به شکلي منطقي و مسالمت‌آميز اما مجدانه و مستمر دنبال کنند.

۹ـ از سازمان ملل متحد و نهادها و سازمان‌هاي حقوق بشري انتظار مي‏‌رود که با اقدامات جدي خود، از تکرار اين‌گونه جنايات فرهنگي ضد انساني جلوگيري کنند زيرا اگر اهانت به اعتقادات مردم ـ با نام‏‌هايي همچون آزادي بيان ـ مرسوم شود، نمي‏‌توان مانع از بروز خشونت‏‌ها و خونريزي‏‌ها شد.

۱۰ـ نکته پاياني نيز خطاب به دولتمردان جديد کشورهاي انقلابي منطقه است. آمريکا و غرب اکنون با وعده‌هاي مالي و سياسي تلاش دارند انقلاب مردم و خون شهدا را مصادره کنند و شما را نيز مانند اسلافتان به مزدوران خود تبديل کنند اما همانطور که اين روزها مي‌بينيد آنها هيچ‌گاه دوست اسلام و مسلمانان نخواهند شد. بنابراين به جاي حرکت به سوي آمريکا و متحدانش در منطقه، به نداي اسلام و مطالبات مردم خويش گوش فرا دهيد و بدانيد که قدرت واقعي در ايمان حقيقي به خداوند و اتکا به توده‏‌هاي مسلمان است.»
کد مطلب: 6775
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *