۰
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۷

توافقنامه دفاعی انگلیس و بحرین

مخالفان شامل الوفاق، وعد، التجمع القومی، التجمع الوحدوی و الاخاء با صدور بیانیه ای اعلام کردند: حکومت از تن دادن به خواست مردمی طفره می رود و در راستای دامن زدن به اختلافات و درگیری ها پیش می رود.
انتقاد مخالفان بحرینی از بی توجهی آل خلیفه به راهکار امنیتی و تکیه صرف آن بر راههای امنیتی و امضای توافقنامه دفاعی میان انگلیس و بحرین از مهمترین اخبار این کشور است.

به گزارش پایگاه الوفاق ، مخالفان شامل الوفاق، وعد، التجمع القومی، التجمع الوحدوی و الاخاء با صدور بیانیه ای اعلام کردند: حکومت از تن دادن به خواست مردمی طفره می رود و در راستای دامن زدن به اختلافات و درگیری ها پیش می رود.

در این بیانیه آمده است: رژیم بحرین در ایجاد راهکاری برای خروج کشور از بحران جدی نیست و به راهکار امنیتی روی آورده است. این رژیم با راهکارهای سیاسی که اراده ملی در آن نقش مهمی ایفا می کند بیگانه است.

مخالفان بیان کردند: مردم بحرین ملتی متمدن و دارای بینش سیاسی هستند و همه تلاشهای فتنه افکنانه را خنثی کرده اند.آنها خواسته های مشخصی دارند که مردم سالاری و مبارزه با استبداد از جمله آنها است.

در این بیانیه آمده است: مردم بحرین از ابتدای بهار عربی تاکنون همچنان در صحنه حاضر اند و بر خواسته های خود اصرار دارد. ادامه وضع کنونی محال و غیر ممکن است.

مخالفان بیان کردند: به تعویق انداختتن راهکارهای سیاسی به نفع احدی نیست و اهمال کاری به زیان کشور است.

خبر دیگر اینکه انگلیس با بحرین توافقنامه دفاعی مشترک امضا کردند.

پایگاه روسیا الیوم گزارش داد: فیلپ هاموند وزیر دفاع انگلیس و شیخ خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین در حضور سلمان بن حمد آل خلیفه ولیعهد بحرین دیروز در پایتخت انگلیس این توافقنامه را به امضا رساندند.

همکاری دفاعی میان دو کشور، حمایت از منامه در برابر تجاوزهای خارجی، حفظ امنیت داخلی بحرین، مبادله اطلاعات، آموزش و تمرینهای مشترک از مفاد این توافقنامه است. 
کد مطلب: 10588
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *