۰
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۴۰

تظاهرات کنندگان عراقي اخراج سفير آمريکا را خواستار شدند

هزاران عراقی در تعدادی از شهرهای اصلی از جمله بغداد روز جمعه برای دومین روز پیاپی برای محکوم کردن پخش فیلم موهن به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) تظاهرات کردند و اخراج سفیر آمریکا را از عراق خواستار شدند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بغداد ، صدها نفر از ساکنان منطقه سنی نشین الاعظمیه در شمال بغداد پس از نماز جمعه در مخالفت با این فیلم ضد اسلامی تظاهرات کردند.
شیخ عبدالستار عبدالجبار در خطبه های نماز جمعه در این منطقه گفت :« آمریکایی ها دموکراسی را صادر می کنند اما خودشان به آن عمل نمی کنند، اگر فیلمی به دین آنها اهانت می کرد سکوت نمی کردند و آن را رد می کردند».
تظاهرات مشابهی نیز با حضور دهها نفر از اعضای سازمان ها و احزاب شیعه در میدان التحریر در مرکز بغداد برگزار شد.
در شهر کربلا در جنوب بغداد عبدالمهدی کربلائی نماینده آیت الله سیستانی از مراجع شیعیان عراق در خطبه های نماز جمعه گفت تکرار این گونه اهانت ها ، خطری برای همزیستی مسالمت آمیز است.
عبدالمهدی کربلایی با رد اقدامات خشونت بار در تعدادی از کشورهای عربی و اسلامی افزود :« ما باید به اخلاق پسندیده و همزیستی مسالمت آمیز آراسته باشیم تا این افراد میزان زشتی و تنفر آمیز بودن جنایتی را که مرتکب شدند درک کنند ».
تظاهرکنندگان در شهرهای الرمادی در غرب و الفلوجه در شرق بغداد اخراج سفیر آمریکا را خواستار شدند.
شیخ حمید الفهداوی یکی از برگزارکنندگان این تظاهرات گفت :« از دولت اخراج سفیر و تحریم کالاها و دلار آمریکا را خواستاریم ».
صدرالدین قبانجی خطیب نماز جمعه شهر نجف در جنوب بغداد از دولت آمریکا خواست از مسلمانان عذر خواهی کند و همه دست اندرکاران این فیلم را به دادگاه ویژه اسلامی تحویل دهد.
این خطیب به دولت آمریکا هشدار داد اگر این خواست ها را عملی نکند منتظر واکنش هر چه بیشتر مسلمانان باشد.
تظاهراتی در مناطق مختلف استان های دیاله ، موصل ، بابل و بصره برگزار شد.
تظاهرکنندگان در برخی از این مناطق پرچم های آمریکا و اسرائیل را آتش زدند.
کد مطلب: 6812
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *