۰
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۰۶

مردم مصر خواستار لغو سفر مرسی به واشنگتن هستند

مدیر گروه علوم سیاسی دانشگاه سوئز مصر گفت: مردم مصر قطع روابط دیپماتیک با آمریکا، اخراج سفیر آمریکا از قاهره و لغو سفر محمد مرسی رئیس جمهوری به واشنگتن و عذر خواهی رسمی آمریکا از مسلمانان را خواستارند.
«جمال زهران» مدیر گروه علوم سیاسی دانشگاه سوئز مصر با اشاره به تظاهرات گسترده مردم مصر در مقابل سفارت آمریکا در قاهره،‌گفت: مردم مصر همپای سایر ملت‌های مسلمان به شدت از توهین به پیامبر گرامی اسلام خشمگین شده و خواستار قطع روابط سیاسی با آمریکا به عنوان حامی اصلی این فیلم موهن شده‌اند.

وی خشم مردمی در کشورهای مسلمان را بسیار فراتر از تظاهرات در مقابل سفارت‌های آمریکا دانست و افزود: تنها بخشی از مردم در مقابل سفارتخانه‌های مذکور تجمع کرده و حاضر به ترک محل تحصن نیستند، این در حالی است که همه گروه‌های مردمی به شدت خشمگین هستند.

این نماینده سابق پارلمان مصر با اشاره به تسخیر سفارت آمریکا از سوی برخی از تظاهرات کنندگان و به پایین کشیدن پرچم آمریکا و بر افراشتن پرچم سیاه رنگ "لا اله الا الله ومحمد رسول الله" بر فراز ساختمان سفارت تاکید کرد که این اقدام از شدت خشم مردم از جسارت‌های آمریکا به پیامبر رحمت ناشی می‌شود.

وی با دروغین خواندن ادعاهای آمریکایی مبنی بر احترام به ادیان، انتشار چنین فیلم موهنی در سالروز حادثه مشکوک ۱۱ سپتامبر را بیانگر عمق کینه غربی‌ها به مسلمانان خواند و تاکید کرد که چنین اقدامات توهین آمیز به سایر ادیان با میثاق‌ و منشورهای بین‌المللی و سازمان ملل در تعارض است.

زهران از تداوم تظاهرات گسترده مردم مصر در میدان التحریر و مقابل سفارت آمریکا در قاهره خبر داد و تاکید کرد که تظاهرات کنندگان مصری قطع روابط دیپماتیک با آمریکا، اخراج سفیر آمریکا از قاهرة و لغو سفر محمد مرسی رئیس جمهوری مصر به واشنگتن و عذر خواهی رسمی از مسلمانان را
کد مطلب: 6819
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *