۰
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۵۴

برخي گروه‌ها در تونس براي پيچيده کردن امور تلاش مي‌کنند

وزیر امور خارجه تونس ، با بیان اینکه برخی گروه‌ها در تونس برای پیچیده کردن امور تلاش می‌کنند، گفت: توجیهی برای حمله به سفارتخانه‌های آمریکا و به کارگیری رویکردهای خشونت‌آمیز و کشتن دیگران وجود ندارد.
رفیق عبدالسلام در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی الجزیره از رم درباره تحولات روز جمعه در تونس گفت: برخی از تظاهر کنندگان به طرف سفارت آمریکا در تونس حرکت کردند.
اوضاع اکنون در داخل سفارت آمریکا تحت کنترل است و نیروهای امنیت ملی تلاش می‌کنند در اطراف سفارت نیز بر اوضاع مسلط شوند.
مسئله نگران کننده‌ای وجود ندارد.
وی گفت: ما به شدت چنین اقداماتی را محکوم می‌کنیم؛ هیچ چیز توجیه کننده برای چنین اقداماتی و حملاتی نیست.
عبدالسلام تصریح کرد: آنچه چند روز پیش در لیبی روی داد و در آن سفیر آمریکا کشته شد بر اساس همه موازین بین‌المللی، سیاسی و اخلاقی محکوم است. نباید اوضاع را در یکدیگر پچیده کرد. پخش این فیلم نیز در اهانت به مقدسات اسلامی که خشم مردم را سبب شد محکوم است، اما نباید اوضاع را در هم پیچیده کرد.
وی گفت: دولت و سفارت‌های آمریکا درباره انتشار این فیلم مسئول نیستند. از این رو، نباید در این باره مغالطه صورت گیرد.
وزیر امور خارجه تونس گفت: برخی از گروه‌ها در تونس برای پیچده کردن اوضاع تلاش می‌کنند. بیشتر کشورهای عربی و اسلامی و نیز دولت آمریکا پخش این فیلم موهن را محکوم کردند.
از این رو، توجیهی برای حمله به سفارتخانه‌های آمریکا و به کارگیری رویکردهای خشونت‌آمیز و کشتن دیگران وجود ندارد.
این رفتارها پیش از آنکه به نفع اسلام باشد به وجهه اسلام صدمه می‌زند.
عبدالسلام درباره اینکه آیا آمریکا قصد دارد مانند یمن به تونس نیز تفنگدار اعزام کند گفت: نیروهای تونس توان مهار کردن اوضاع را دارند و نیازی به دخالت نیروهای تفنگدار آمریکایی نیست.
نیروهای امنیت ملی تونس اوضاع را کنترل می‌کنند.
این تحولات در فضای دمکراتیک تونس مسئله عادی است. تامین امنیت برای شهروندان وظیفه اصلی دولت است.وی درباره اینکه اگر آمریکا خواستار اعزام نیرو به تونس شود پاسخ تونس چه خواهد بود گفت: مسئله مبتنی بر فرض و احتمال نیست و چنین درخواستی تاکنون از ما نشده است.
وزیر امور خارجه تونس گفت : رویکرد و راهبرد دولت تونس برای مهار کردن اوضاع مبتنی بر آگاهی بخشی به مردم است و آن اینکه حمله به سفارتخانه‌ها شیوه نتیجه‌بخشی نیست و پذیرفتنی نیز نخواهد بود.
تظاهرات حق مردم است، اما باید در چارچوب شیوه های مسالمت‌آمیز باشد.
کد مطلب: 6852
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *