۰
پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۴

وزیر کشور تونس برکنار شد

وزیر کشور تونس در پی حادثه واژگونی قایق مهاجران در آب‌های تونس که دستکم ۱۲۰ کشته برجای گذاشته است، برکنار شد.
وزیر کشور تونس در پی حادثه واژگونی قایق مهاجران در آب‌های تونس که دستکم ۱۲۰ کشته برجای گذاشته است، برکنار شد.
به گزارش ايسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، یوسف الشاهد، نخست وزیر تونس یک پست در صفحه رسمی فیس بوک منتشر کرد که در آن گفته است "لطفی براهم"، وزیر کشور از پست خود برکنار شده و "غازی الجریبی"، وزیر دادگستری به عنوان وزیر کشور تعیین شده است.
پیش از این تصمیم، الشاهد با الباجی قاید السبسی، رئیس جمهور تونس در کاخ قرطاج دیدار کرده و با وی درباره وضعیت کلی کشور، به ویژه امنیت و آخرین تحقیقات در مورد غرق شدن قایق مهاجران غیر قانونی در ساحل جزیره "قرقنه"، گفت‌وگو کرده‌بود.
السبسی نیز با "عبدالکریم الزبیدی"، وزیر دفاع تونس ملاقات کرد و ضمن بررسی وضعیت امنیتی و نظامی در کشور و روند تحقیقات در مورد حادثه قایق، اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با اقدامات غیرقانونی در نزدیکی سواحل تونس و در دریاهای آزاد را خواستار شد.
وزارت کشور تونس صبح چهارشنبه از تصمیم وزارت کشور برای برکناری ۱۰ نفر از مسئولین دستگاه امنیت ملی در استان "صفاقس" خبر داده بود که در نتیجه تحقیقات صورت گرفته در حادثه اخیر غرق شدن قایق در سواحل قرقنه مقصر شناخته شدند.
وزارت کشور تونس اعلام کرد که همچنان تحقیقات درباره این حادثه به منظور انجام اقدامات لازم، ادامه دارد.
قایق حامل حدود ۱۸۰ مهاجر روز شنبه در نزدیکی سواحل تونس غرق شد که تعداد ۱۱۲ از آنان کشته شده و تعدادی دیگر همچنان ناپدید هستند. گفته شده حدود ۱۰۰ نفر از آنان اهل تونس بوده‌اند.
به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، در سال جاری و پیش از حادثه واژگونی قایق که روز شنبه اتفاق افتاد تقریبا ۶۶۰ مهاجر در دریای مدیترانه کشته شده‌اند. همچنین ۳۲ هزار نفر توانسته‌اند به سلامت خود را به کشورهای اروپایی برسانند.
کد مطلب: 88208
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *