۰
شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۰۱

مجلس كميته ارزي تشكيل مي‌دهد

وعبدالله‌زاده گفت: علاوه بر اين گروه، دلالان و واسطه‌ها نيز به طور طبيعي از هر نوع تصميم و هر شرايطي استفاده‌هاي خود را مي‌برند بنابراين نياز است مديريت جامع و واحد در قوه مجريه شكل بگيرد.
يك عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس، از تشكيل كميته ارزي در كميسيون برنامه و بودجه براي رايزني با صاحبنظران و فعالان اقتصادي پيرامون نوسانات نرخ ارز و راه‌اندازي بورس ارز خبر داد.

محمدعلي عبدالله‌زاده در گفت‌وگو با ايسنا، گفت: دليل نوسانات نرخ ارز، ارزشمندتر شدن دلار يا بي‌ارزش‌تر شدن ريال نيست.

نماينده مردم فردوس و طبس ابرازعقيده كرد: اظهارنظرهاي نسنجيده برخي از مديران بانك مركزي و تصميم‌گيري اقتصادي غيركارشناسي و مقطعي موجب تشديد نوسانات نرخ ارز شده است.

وي افزود: علاوه بر اين گروه، دلالان و واسطه‌ها نيز به طور طبيعي از هر نوع تصميم و هر شرايطي استفاده‌هاي خود را مي‌برند بنابراين نياز است مديريت جامع و واحد در قوه مجريه شكل بگيرد.

اين عضو كميسيون برنامه و بودجه با اشاره به جدييت مجلس در مهار نوسانات نرخ ارز گفت: پيرو جلسه غيرعلني مجلس درباره نوسانات نرخ ارز، به دولتمردان يك هفته فرصت داده شد تا به موضوع ورود كرده و بازار ارز را از التهاب خارج كنند در غير اين صورت مجلس مستقيما وارد كار مي‌شود، چراكه افزايش كاذب نرخ ارز عواقب ناخوشايندي در پي دارد.

عبدالله‌زاده با اشاره به اختلاف نظر در راه‌اندازي بورس ارز گفت: برخي از فعالان اقتصادي و كارشناسان اقتصادي راه‌اندازي بورس ارز را با تبعات و نوسانات زيادي روبه‌رو مي‌دانند. آنان تاكيد دارند در شرايط تحريمي نبايد مسائل ارزي به صورت شفاف عمل كرد چراكه خود اين راهكار، مشكل‌زا خواهد بود. عده‌اي ديگر معتقدند كه بورس ارز موجب افزايش نرخ ارز مي‌شود در مقابل عده‌اي شفاف‌سازي بازار ارز را حتي به قيمت افزايش نرخ ترجيح مي‌دهند.

اين عضو كميسيون برنامه و بودجه از تشكيل كميته ارزي در كميسيون برنامه و بودجه تا روز سه‌شنبه هفته جاري خبر داد و افزود: كميته ارزي با حضور تعدادي از اعضاي كميسيون برنامه و بودجه تا روز سه‌شنبه تشكيل خواهد شد. هرچند كه هنوز تركيب اين كميته مشخص نيست ولي وظيفه اين كميته مشترك و رايزني با صاحبنظران اقتصادي و فعالان بازار رسمي و غيررسمي ارز و بررسي آثار راه‌اندازي بورس ارز است.
 
کد مطلب: 6936
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *