۰
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۴

۶ فروند جنگنده آمریکایی در حمله طالبان به مقر شاهزاده انگلیسی در افغانستان منهدم شدند

در حمله شبه‌نظامیان طالبان به محل حضور شاهزاده انگلیسی در ولایت «هلمند» افغانستان علاوه بر کشته شدن ۲ نظامی آمریکایی، شش فروند جنگنده ناتو نیز منهدم شده است.
به گزارش فارس، آیساف با انتشار بیانیه‌ای تأیید کرد که ۱۴ تن از شبه‌نظامیان طالبان ملبس به یونیفرم نظامیان آمریکایی شب شنبه پایگاه نیروهای انگلیسی را در منطقه «شورابک» ولایت هلمند، هدف سلاح‌های سبک و سنگین قرار دادند.

در بیانیه آیساف تصریح شده است که در این حادثه شش فروند جنگنده نوع «هارپر» منهدم شد و ۲ فروند جنگنده دیگر به شدت آسیب دید.

براساس این گزارش، در حمله شبه‌نظامیان طالبان به مقر شهزاده انگلیسی، ۳ جایگاه سوخت‌گیری به طور کامل تخریب و ۲ آشیانه هواپیماهای ناتو نیز به شدت آسیب دیده است.

همچنین آیساف تأیید کرد که در این حادثه، ۲ نظامی آمریکایی نیز کشته و هشت نظامی دیگر خارجی زخمی شدند.

ساعاتی پس از این حادثه سخنگوی طالبان اعلام کرد که در واکنش به انتشار و ساخت فیلم اهانت‌آمیز به ساحت پیامبراسلام(ص) و همچنین حضور شاهزاده «هری»، به پایگاه نظامیان انگلیسی در منطقه شورابک حمله کردند.

برخی کارشناسان نفوذ و حمله شبه‌نظامیان طالبان به پایگاه نظامیان انگلیسی در منطقه شورابک را مهندسی شده عنوان می‌کنند.

به گفته این کارشناسان، نفوذ شبه‌نظامیان طالبان به پایگاه نظامیان انگلیسی در یک منطقه حفاظت شده، جای تأمل دارد زیرا این پایگاه در منطقه‌ای واقع شده است که هیچ فردی قادر به نزدیک شدن به این پایگاه را ندارد.
کد مطلب: 7030
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *