۰
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۵۶
نماینده دائم ایران در یونسکو:

توهین به مقدسات اسلامی امنیت بین‌الملل را به مخاطره می‌اندازد

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در یونسکو با محکوم کردن هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) گفت: توهین به مقدسات اسلامی صلح و امنیت بین‌الملل را به مخاطره می‌اندازد.
محمد رضا مجیدی در بیرجند با اشاره به تعرض به مقدسات اسلامی به ویژه ساحت مقدس پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) در قالب فیلم موهن تولید شده توسط صهیونیست‌ها در آمریکا اظهار کرد: آنچه امروز شاهد آن هستیم در استمرار جریان اسلام‌ستیزی و امواج اسلام‌هراسی است که در دهه گذشته به بهانه‌های گوناگون از جمله حادثه مشکوک یازدهم سپتامبر شاهد تشدید آن بودیم.

وی تصریح کرد: در این ایام باری دیگر پس از اوج‌گیری موج بیداری اسلامی و ناکامی دشمنان امت اسلامی در طرح‌های سلطه‌جویانه و استعماری خود شاهد تعرض به مقدسات بیش از ۱.۵ میلیارد مسلمان و بلکه مقدسات همه پیروان ادیان توحیدی هستیم.

داستان اقدامات ضد اسلامی "داستان کاشتن باد و درو کردن طوفان" است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در یونسکو گفت: سکوت مجامع بین‌المللی و دولت‌های غربی با داعیه حقوق بشر و آزادی از یک سو و حمایت از جریان‌های افراطی و تروریست در منطقه اسلامی توسط همین کشورها از سوی دیگر نشان از طراحی شبکه پیچیده نظام سلطه برای تسلط بر مقدرات جهان اسلام و کل جهان در دهه‌های پیش روی دارد و البته داستان اقدامات ضد اسلامی آنان، "داستان کاشتن باد و درو کردن طوفان" است.

مجیدی اضافه کرد: دولت‌های غربی هم ملت‌های مسلمان را علیه خود بسیج می‌کنند و هم‌ دست‌پرورده‌های افراطیشان چونان "مار در آستین" نخستین نیش را به خودشان می‌زنند، همانگونه که از نیش گروه‌های افراطی تکفیری و تروریست که برای آسیب زدن به امت اسلامی و کشتار بی‌گناهان طراحی کردند بی‌نصیب نمانده و نمی‌مانند.

وی یادآور شد: حمایت از صهیونیست‌های افراطی و هتاکان به مقدسات همچنین تبعاتی را برای حامیانشان به دنبال خواهد داشت.

توهین به مقدسات اسلامی صلح و امنیت بین‌الملل را نیز به مخاطره خواهد انداخت

سفیر کشورمان در یونسکو در مورد اقدامات انجام شده در این زمینه در عرصه بین‌الملل به ویژه یونسکو گفت: همانگونه که در مناسبت‌های گوناگون و در حوادث و اتفاقات مشابه نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در یونسکو به صورت مستقیم و یا از تریبون گروه کشورهای اسلامی، گروه عدم تعهد و گروه ۷۷ و چین اعلام کرده است و صراحتا و موکدا درخواست موضع‌گیری قاطع و اقدام لازم و مناسب برای جلوگیری از شکل‌گیری این جریان‌ها و حرکت‌های ضد انسانیـ که حقوق مسلم ملت‌ها را هدف قرار می‌دهد، را از سوی خیرخواهان و اندیشمندان و نخبگان و مجامع علمی و فرهنگی و سازمان‌های بین‌المللی مرتبط از جمله یونسکو کرده است، اینک نیز با محکوم کردن این جنایت ضد بشری که به مراتب از ترور و کشتار فیزیکی بدتر است درخواست خود را تکرار می‌کند.

مجیدی تاکید کرد: نمایندگی ایران در یونسکو خواهان موضع‌گیری شفاف مجامع بین‌المللی از جمله یونسکو و اقدام لازم و قاطع بوده است و به حامیان سلطه‌طلب تروریست‌های فکری و متافیزیکی و متعرضان به نوامیس و مقدسات دینی ملت‌ها به ویژه جهان اسلام گوشزد می‌کند که این آتش‌افروزی‌ها دامن شما را بیش از پیش خواهد گرفت و در این میان متاسفانه صلح و امنیت بین‌الملل را نیز به مخاطره خواهد انداخت.

ضرورت تولید آثار فاخر بای معرفی چهره نورانی پیامبر(ص)

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در یونسکو در مورد مسئولیت مسلمانان در این زمینه گفت: نه تنها مسلمانان بلکه جهان متدین و پیروان ادیان الهی باید با هوشیاری مواظب این شیطنت‌ها باشند و با گسترش دامنه گفت‌وگوها در میان خود میدان را از افراطیون بگیرند و با قدرت منطق به مقابله با بی‌منطقی و منطق قدرت و زور و تحمیل و امواج تروریستی فیزیکی و متافیزیکی بپردازند و مانع تعرض به باورها و اعتقادات پیروان ادیان الهی شوند.

مجیدی همچنین مسئولیت اصحاب قلم و اهالی فرهنگ و ادب و هنر را در این زمینه خطیر دانست که باید با تولید آثار فاخر به معرفی هرچه بیشتر چهره نورانی اسلام عزیز و به ویژه پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد مصطفی صلی‌الله علیه وآله به جهانیان بپردازند.

وی افزود: اهالی رسانه هم باید با بهره‌گیری از همه امکانات و با خلاقیت نسبت به این امواج منفی عکس‌العمل مناسب را نشان دهند.
کد مطلب: 7276
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *