۰
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۵۰

حفظ استقلال سياسي در گرو حفظ استقلال اقتصادي است

رئیس فراکسیون توسعه صادارت غیر نفتی مجلس گفت: اگر بخواهیم استقلال سیاسی خودمان را حفظ کنیم باید استقلال اقتصادیمان را حفظ کنیم و استقلال اقتصادی نیز در گرو تولید، تسهیل فضای کسب و کار و صادرات است.
آقای امیری در نشست مشترک اعضای فراکسیون توسعه صادرات غیر نفتی مجلس با رئیس اتاق بازرگانی افزود: پویایی اقتصاد کشور در حضور در بازارهای جهانی است و باید تلاش کرد این حضور حفظ شود.
وی گفت: از بدو تشکیل فراکسیون توسعه صادرات غیر نفتی تصمیم به برپایی چنین جلسه ای بود تا از شرایط صادرات و مسائل و مشکلات این بخش ارزیابی دقیقی داشته باشیم.
امیری افزود:‌آنچه که در این فراکسیون به دنبال آن هستیم این است که در شرایط فعلی و تحریم در چارچوب اسناد بالادستی مثل قانون اساسی و سند چشم انداز و دیگر اسناد به تسهیل فضای صادراتی کشور کمک کنیم و سیاست های کلان را به سمت صادرات سوق دهیم.
وی گفت: شفاف سازی صادرات غیر نفتی در سبد صادرات کشور، خانه تکانی فضای قانونی مقررات در صادرات و رفع خلاء ها و اصلاح قوانین از دیگر برنامه های ما در این فراکسیون است که در نظر داریم با ایجاد شوراهای عالی مشورتی و ارتباطات بین فعالان اقتصادی در بخش های مختلف نظرات را جمع آوری کنیم و در زمینه مشکلات صادرات با اتاق های بازرگانی و فعالان اقتصادی همفکری و همکاری کنیم.
رئیس فراکسیون توسعه صادارت غیر نفتی مجلس افزود:‌ در این زمینه باید موضوع شفاف سازی صادرات غیر نفتی را مد نظر داشت زیرا اگر بخواهیم اشتغال، توسعه و تولید را در سطح ملی داشته باشیم باید روشن شود که صادرات غیر نفتی ما چه سهمی در سبد صادرات دارد.
امیری با بیان اینکه هم اکنون حدود نیم درصد تجارت دنیا را کشورمان دارد گفت: عمده این تجارت مربوط به نفت و گاز است.
وی همچنین افزود: بحث دیگری که باید مد نظر داشت موانع و تنگناهای صادرات است که باید در این زمینه نظرات فعالان اقتصادی را شنید و راهکارهایی ارائه کرد.
کد مطلب: 7311
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *