۰
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۳۸

۴۴ درصد گاز کشور در مجتمع گاز پارس جنوبی تولید می‌شود

کارشناس مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: پارس جنوبی از مهم‌ترین مناطق نفت و گاز است و ۴۴ درصد گاز کشور در مجتمع گاز پارس جنوبی تولید می‌شود.
اسماعیل عمرانی عصر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان و اعضای بسیج سپاه گرمسار از پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار داشت: پارس جنوبی از مهم‌ترین مناطق نفت و گاز در جهان است و بیش از ۴۴ درصد گاز کشور توسط مجتمع گازی تولید می‌شود.

وی افزود: تلاش برای پیشرفت و رشد در منطقه از مهم‌ترین اولویت‌های سال جاری است که امیدوار هستیم به اهداف مورد نظر برسیم.

کارشناس مجتمع گاز پارس جنوبی به تشریح شرایط پالایشگاه پنجم برای بازدیدکنندگان پرداخت و خاطرنشان کرد: گاز ورودی به پالایشگاه پس از جداسازی از میعانات گازی به چهار واحد عملیاتی منتقل و طی فرایند شیرین‌سازی گاز، نم‌زدایی، بازیافت اتان، تصفیه اتان، جداسازی، پالایش و ذخیره‌سازی پروپان و بوتان تصفیه می‌شود.

عمرانی افزود: روزانه گاز تصفیه شده توسط یک خط لوله ۵۶ اینچی وارد شبکه سراسری می‌شود و میعانات گازی نیز پس از عبور از دو واحد تثبیت میعانات گازی به مخازن ذخیره‌سازی برای صادرات ارسال می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: در پالایشگاه پنجم سالیانه اتان تولید شده توسط یک خط لوله به پتروشیمی جم منتقل می‌شود و هم‌چنین سالیانه آن مقدار گاز مایع شامل پروپان و بوتان که تولید می‌شود، پس از ذخیره‌سازی در مخازن بتونی توسط خط لوله به ایستگاه اندازه‌گیری و نهایتا بارگیری در اسکله پتروشیمی برای صادرات منتقل می‌شود.

عصر امروز ۲۰ نفر از فرماندهان و اعضای بسیج سپاه گرمسار از فازهای ۹ و ۱۰ مجتمع بازدید کردند.
کد مطلب: 7460
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *