۰
جمعه ۳۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۴

خسارت ۶۲ میلیارد تومانی بلایای طبیعی به خراسان شمالی

مدیر کل مدیریت بحران استان خراسان شمالی میزان خسارت‌های ناشی از وقوع حوادث غیر مترقبه در این استان طی نیمه نخست امسال را ۶۲ میلیارد تومان اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان شمالی سید علی میرکریمی اظهار کرد: برآورد میزان خسارات یاد شده از ۹ مرحله سیل و یک مرحله زلزله در استان توسط دستگاه‌های متولی صورت گرفته و به تایید فرمانداران شهرستان‌ها رسیده است.

وی افزود: خسارات وارده طی ۱۰ مرحله به سازمان مدیریت بحران کشور گزارش شده است، اما جبران کامل این حجم خسارات در حالی که این‌گونه حوادث در سراسر کشور نیز رخ می‌دهد و گزارشات مشابه از سایر استان‌ها نیز ارائه شده، امکان پذیر نیست.

مدیر کل مدیریت بحران استان خراسان شمالی گفت: سازمان مدیریت بحران کشور طی امسال با پرداخت مبلغ ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای جبران خسارات حوادث استان موافقت کرده که پس از تصویب هیئت دولت، تخصیص خواهد یافت.

این مسئول یادآور شد: مطابق بند ش ماده ۲۲۴ این قانون نیز به دولت اجازه داده شده تا بخشی از اعتبارات این بخش در پیشگیری و مقابله و جبران خسارات ناشی از حوادث غیر مترقبه و مدیریت خشکسالی و آمادگی مقابله با حوادث و سوانح هزینه شود.

به گزارش فارس خراسان شمالی از استان‌های حادثه خیز کشور به شمار می‌رود.
کد مطلب: 7688
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *