۰
جمعه ۳۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۸

دپوي كالاهاي اساسي شايعه‌ است

رئيس كل گمرك تاكيد كرد كه ماندن كالاهاي اساسي در انبارهاي گمرك شايعه‌اي بيش نيست.
عباس معمارنژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با تاكيد بر اين‌كه هم اكنون كالاهاي اساسي باقي‌مانده در گمرك كه عامل آن گمرك باشد وجود ندارد، افزود: وقتي كالايي در گمرك است كه اين كالا به گمرك اظهار شده باشد.

وي ادامه داد: ما شيفت شبانه روزي در گمرك هاي اصلي مانند بندر امام (ره) و شهيد رجايي قرار داده‌ايم تا كالاهاي اساسي به شكل شبانه روزي ترخيص شوند.

رييس كل گمرك ايران با بيان اين‌كه ممكن است كالا به منطقه ويژه رسيده باشد، اما به گمرك اظهار نشده باشد، گفت: مناطق ويژه خارج از قلمرو كشور است و تا زماني كه كالا به گمرك اظهار نشده باشد، ما به آن كاري نداريم.

معمارنژاد افزود: ممكن است كالا به منطقه ويژه وارد شود و از آنجا دوباره صادر شود، بنابراين درچنين مواردي گمرك بي اختيار است؛ اما كالايي كه به گمرك اظهار شود مخصوصا كالاهاي اساسي، اگر مجوزهاي آن آماده باشد حمل يكسره مي‌شود؛ يعني از روي كشتي به طور مستقيم در كاميون‌ها سوار مي‌شود.

وي ادامه داد: با اين حال اگر مجوزها آماده نباشد، طبعيتا بايد مجوزهاي اساسي مانند قرنطينه و بهداشت براي آن دريافت شود؛ بنابراين اگر پروسه‌اي مانند قرنطينه يا دريافت ساير مجوزها طولاني شود، آن هم در اختيار گمرك نيست.

رييس كل گمرك ايران تاكيد كرد كه هم اكنون هيچ كالاي اساسي باقي مانده در گمرك كه عامل آن گمرك باشد، وجود ندارد.
کد مطلب: 7731
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *