۰
جمعه ۳۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۵۰

دبیرکل سازمان ملل نشست سالیانه مجمع عمومی را رویدادی بزرگ و با اهمیت خواند

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل شصت و هفتمین نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل را بزرگترین گردهمایی تاریخ این نهاد بین المللی دانست و بر اهمیت نشست و برنامه های ان تاکید کرد.
بان کی مون افتتاحیه شصت و هفتمین دوره مجمع عمومی را یکی از بزرگترین گردهمایی های تاریخ سازمان ملل دانست و گفت: بیش از ۱۴۵ رهبر جهان در افتتاحیه مجمع عمومی شرکت کرده و در حاشیه ان نزدیک پنجاه نشست و جلسه پیرامون مسائل گوناگون برگزار خواهد شد.

دبیرکل سازمان ملل افزود: دو هفته اینده روزهای بسیار شلوغ و پرکاری به شمار می رود و مباحث ان از لحظ بین المللی بسیار پر اهمیت خواهد بود.

بان کی مون با اشاره به برنامه و جلسات مجمع عمومی سازمان ملل که از ۲۵ سپتامبر تا اول اکتبر جریان خواهد داشت گفت: بحران منطقه ساحل در غرب افریقا، بحران کنگو، روابط سودان و سودان جنوبی و مساله سوریه از مباحث محوری جلسات مجمع عمومی خواهد بود.

وی گفت: من از بامداد تا اخر شب درگیر جلسات و مراسم خواهم بود و روزهای پرکاری در پیش خواهم داشت.

شصت و هفتمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل که از سه شنبه ۲۵ سپتامبر بطور رسمی اغاز خواهد شد شاهد حضور رهبران جهان از جمله محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران، محمد مرسی رئیس جمهور جدید مصر و باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا خواهد بود.

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل همچنین با فراخواندن رهبران جهان به پایبندی به تعهداتشان در قبال سازمان ملل متحد گفت: حکومت ها باید برای اینده مردم خود برنامه ریزی راهبردی و جدی تر داشته باشند.

بان کی مون تصریح کرد: صادقانه بگویم که بسیاری از رهبران جهان کوتاهی هایی در قبال مردم کشور خود دارند که من این اشکالات را با همه ان ها در میان گذاشته و یاداوری خواهم کرد در کدام بخش ها باید بیشتر تلاش کرده و سرمایه گذاری کنند.

نشست مقدماتی دوره جدید مجمع عمومی سازمان ملل سه شنبه گذشته با حضور بان کی مون و رئیس جدید دوره ای این مجمع برگزار شد.

ووک یرمیچ یک دیپلمات صرب ریاست شصت و هفتمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل را بر عهده گرفته است.

بان کی مون در نشست مقدماتی مجمع عمومی بر چالش های پیش روی سازمان ملل در دوره جدید مجمع عمومی تاکید کرده و خواستار برخودر فعال اعضای این سازمان با بحران های جهانی شده بود.

دوره مجمع عمومی سازمان ملل یک سال بوده و هر سال در سومین هفته ماه سپتامبر با انتخاب رئیسی جدید تجدید می شود.
کد مطلب: 7792
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *