۰
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۱

برگزاری مراسم دانشجویی جایزه مصطفی(ع)

مراسم افتتاحیه بخش دانشجویی جایزه مصطفی(ع) صبح امروز در دانشگاه شریف برگزار شد.
مراسم افتتاحیه بخش دانشجویی جایزه مصطفی(ع) صبح امروز در دانشگاه شریف برگزار شد.
به گزارش تسنیم، مراسم افتتاحیه بخش دانشجویی جایزه مصطفی(ع) صبح امروز در دانشگاه شریف برگزار شد و در این مراسم شکراللهی از ایران و پروفسور گلنبه از ترکیه به عنوان برگزیدگان دوره دوم این جشنواره به ایراد سخنانی پرداختند.
این همایش با همت مجموعه فن‌آورد و تحت عنوان «کنز فروم» با هدف ارائه راه حل های علمی کاربردی جهت حل مشکلات کشورهای جهان اسلام برگزار شد. در این همایش برندگان دومین دوره جایزه مصطفی(ص) به ارائه طرح های خود نیز پرداختند.
پروفسور "گلنبه" و" محمد امین شکر اللهی" در سخنرانی‌های خود که به زبان انگلیسی ارائه می‌شد، درخصوص طرح‌های خود توضیحاتی ارائه کردند. شکراللهی در حاشیه نشست اعلام کرد برای ثبت این ایده، بیش از 16 سال وقت صرف کرده است. وی دارای مدرک دکترای علوم کامپیوتر می‌باشد.
«پروفسور سامی ارول گلنبه» دانشمند کامپیوتر، مهندس الکترونیک و ریاضیدان کاربردی اهل ترکیه نیز طرح خود درباره کدینگ و بهبود اتصال شبکه را ارائه داد.
نشست علمی کنز المصطفی در حوزه‌های سلامت، اقتصاد ، محیط زیست و انرژی با حضور مهمانان داخلی و خارجی جایزه مصطفی (ص) همزمان با ایام میلاد نبی اکرم برگزار می‌شود.
این جایزه که به صورت دوسالانه به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود، به اثری نوآورانه در مرزهای دانش تعلق می‌گیرد که از سوی افرادی شاخص در حوزه‌های علم و فناوری ارائه شده و زمینه‌ساز بهبود زندگی بشریت باشد.
جایزه مصطفی (ص) به عنوان یکی از نمادهای شایستگی و برتری علمی در سطح جهان در سال 1391 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی جمهوری اسلامی ایران رسیده است.
جایزه مصطفی (ص) در دور اول به دو دانشمند مسلمان؛ خانم پرفسور جکی یینگ از سنگاپور در حوزه علم و فناوری نانو زیستی وآقای پرفسور عمریاغی شیمیدان برجسته اردنی برای تحقیقات دامنه‌دار در زمینه چارچوب‌های فلز-‌آلی تعلق گرفت.
کد مطلب: 78183
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *