۰
چهارشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۰

فروش فوق‌العاده خودرو در سامانه یکپارچه خودرو از امروز (۱۶ شهریورماه ۱۴۰۱)

آدرس سامانه و شرایط ثبت نام خودرو‌های فرسوده
سخنگوی وارت صنعت، معدن و تجارت از آغاز ثبت‌نام برای سومین مرحله فروش خودرو‌ها در قالب سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از امروز چهارشنبه (۱۶شهریور ماه) خبر داد و اعلام کرد متقاضیان به مدت سه روز (تا پایان روز جمعه ۱۸ شهریور ماه) فرصت ثبت‌نام خواهند داشت.
فروش فوق‌العاده خودرو در سامانه یکپارچه خودرو از امروز (۱۶ شهریورماه ۱۴۰۱)
به گزارش مردم سالاری آنلاین، سومین مرحله از فروش خودرو در سامانه یکپارچه از امروز چهارشنبه آغاز شد و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.
در این مرحله ایران خودرو ۶ محصول خود برای فروش فوق العاده و ۴ محصول را برای پیش فروش عرضه کرده است.
ساپیا هم در این مرحله ۵ محصول را برای فروش فوری و ۶ خودرو را برای پیش فروش در نظر گرفته است.
 امید قالیباف ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: در سومین دوره فروش خودرو‌ها بصورت یکپارچه و قرعه‌کشی، حدود ۶۰ هزار خودرو عرضه خواهد شد که ۵۰ درصد ظرفیت قرعه‌کشی به طرح جوانی و ۲۰ درصد ظرفیت قرعه‌کشی به خودرو‌های فرسوده (فراتر از ۱۰ درصد مندرج در قانون بودجه ۱۴۰۱) اختصاص خواهد یافت.
اخذ استعلام از ستاد مدیریت سوخت برای متقاضیان طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده
سخنگوی وزارت صمت، با بیان اینکه در سومین فروش و قرعه‌کشی یکپارچه خودروها، احتمالا با افزایش تولید ایجاد شده، شاهد خروج خودروی دیگری از شمول قرعه‌کشی خواهیم بود، گفت: تنها تفاوت نوبت سوم تخصیص یکپارچه خودرو‌ها با دو مرحله قبلی، اخذ استعلام از ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت برای متقاضیان مشمول طرح جایگزینی خودرو فرسوده است.
وی ضمن اشاره به تنظیم موثر بازار خودرو با روش قرعه‌کشی یکپارچه، افزود: آرامش و کاهش قیمت خودرو در بازار و افزایش هشت برابری شانس برنده شدن برای خودرو‌های پرطرفدار، از جمله آثار مثبت فروش و قرعه‌کشی یکپارچه بوده است. ضمن اینکه انتظار می‌رود تا پایان سال تمامی خودروها، با افزایش تولید، از شمول قرعه‌کشی خارج شوند.
قالیباف در پایان خاطرنشان کرد: برای اولین بار طی سال‌های اخیر خودرو هایما با ظرفیت آزاد و بالا (بگونه‌ای بازار را اشباع می‌کند) در قالب فروش فوق‌العاده توسط ایران خودرو عرضه شده و در حال حاضر نیز ظرفیت فروش وجود دارد.
 چه کسانی می‌توانند از سهم ۲۰ درصدی طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده استفاده کنند؟
طبق اعلام سخنگوی وزارت صمت در "طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده" که سهم ۲۰ درصدی ظرفیت قرعه‌کشی محصولات خودروسازان را به خود اختصاص داده است، متقاضیان درخواست خود را در بازه زمانی برگزاری سومین مرحله از فروش یکپارچه خودرو‌ها (۱۶ تا ۱۸ شهریور ماه) ثبت می‌کنند، پس از استعلام، چنانچه بر اساس کد ثبت‌نامی، خودرو فرسوده وجود داشت، بر اساس شرایطی خودروی مورد تقاضا، قابل تحویل خواهد بود.
در حالی از امروز (چهارشنبه ۱۶ شهریورماه) ثبت‌نام سومین مرحله از فروش یکپارچه محصولات خودروسازان آغاز می‌شود که برای اولین بار، علاوه بر سهم قرعه‌کشی طرح عادی و طرح جوانی جمعیت (طرح ویژه مادران)، سهم ۲۰ درصدی از ظرفیت قرعه‌کشی محصولات خودروسازان به "طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده" اختصاص یافته است.
چنانچه براساس کد ثبت‌نامی، خودرو فرسوده وجود داشت، به شرط آنکه تا دو ماه آینده، شخص خودروی خود را اسقاط و گواهی اسقاط را ارائه دهد، خودروی مورد تقاضا، قابل تحویل خواهد بودامید قالیباف- سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت- در رابطه با جزئیات این طرح و اینکه شیوه تخصیص و شرایط آن به چه صورت خواهد بود، در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: براساس بند ف تبصره ۷ قانون بودجه امسال، ۱۰ درصد از ظرفیت خودرو‌هایی که مشمول طرح قرعه‌کشی می‌شوند، بایستی برای طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده مورد استفاده قرار گیرند؛ بنابراین در سومین طرح فروش یکپارچه خودرو‌ها که از امروز (چهارشنبه) آغاز می‌شود، برای اولین بار ۲۰ درصد از ظرفیت خودرو‌های مشمول قرعه‌کشی را به این طرح اختصاص داده‌ایم؛ چراکه در مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها، این اتفاق نیفتاده بود.
وی خاطرنشان کرد: بدین ترتیب افرادی که دارای خودروی فرسوده هستند و مشمول این طرح خواهند بود، می‌توانند در این مرحله از فروش یکپارچه خودروها، ثبت‌نام کنند و کد ثبت‌نامی این افراد، از ستاد مدیریت سوخت و حمل‌ونقل استعلام خواهد شد. چنانچه براساس کد ثبت‌نامی، خودرو فرسوده وجود داشت، به شرط آنکه تا دو ماه آینده، شخص خودروی خود را اسقاط و گواهی اسقاط را ارائه دهد، خودروی مورد تقاضا، قابل تحویل خواهد بود (البته به شرط برنده شدن).
این مقام مسئول در وزارت صمت، یادآور شد: براساس ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو، خودروسازان مکلف هستند در ازای تولید هر چهار دستگاه خودرو، یک گواهی اسقاط خودروی فرسوده ارائه دهند تا خودرو‌های تولیدی قابل شماره‌گذاری باشند؛ در حال حاضر، شرایط موجود برای ارائه گواهی اسقاط خودرو، به سبب افزایش قیمت خودرو‌ها و نبود سازوکار‌های تشویقی یا تنبیهی، چندان پاسخگوی تولید نبوده و به نوعی به یک گلوگاه تبدیل شده است؛ بنابراین قانون‌گذار، برای رفع این مشکل درصد فوق‌الذکر (۱۰ درصد) ظرفیت قرعه‌کشی‌ها را در نظر گرفته تا بدین منظور (اسقاط و جایگزینی خودرو‌های فرسوده) اختصاص دهد.
اطلاعیه سامانه یکپارچه فروش خودرو در مورد مرحله جدید فروش خودرو
ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری و شهادت مظلومانه حضرت سید الشهدا (ع) و یاران و اصحاب بزرگوار ایشان، به استحضار عموم متقاضیان محترم خرید خودرو می‏رساند ثبت نام سومین مرحله از طرح یکپارچه تخصیص خودرو از چهارشنبه شانزدهم شهریورماه شروع می‏شود و متقاضیان محترم مشارکت در طرح‏های عادی، جوانی جمعیت و جایگزینی خودرو‌های فرسوده می‌توانند با مراجعه به این سایت و در بخش ثبت نام خودرو نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند. اطلاع رسانی تکمیلی در خصوص مشخصات، محدودیت‏ها و جزئیات طرح‏های مذکور متعاقباً از طریق همین سایت انجام خواهد شد.


 
بخشنامه پیش فروش ایران‌خودرو ویژه شهریور ماه ۱۴۰۱ در سامانه فروش یکپارچه خودرو اعلام شد.

ثبت نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو
 
کد مطلب: 173868
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *