۰
شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۰
به بهانه نقض تحریم ایران؛

آمریکا بانک انگلیسی استاندارد چارترد را ۳۴۰ میلیون دلار جریمه کرد

بانک انگلیسی استاندارد چارترد به دلیل بی اعتنایی به تحریم ایران و مبادلات ۲۵۰ میلیارد دلاری خود با ایران ۳۴۰ میلیون دلار از سوی دولت آمریکا جریمه شد.
بانک انگلیسی استاندارد چارترد موافقت نامه ای را با ناظران قانون نیویورک امضا کرده است که بر اساس آن برای پایان دادن به بازجویی ها از خود ۳۴۰ میلیون دلار به عنوان جریمه به دولت آمریکا می پردازد.

این بانک از سوی دولت آمریکا متهم است که طی سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ حدود ۲۵۰ میلیارد دلار با دستگاه های دولتی ایران مبادله مالی داشته است.

آسوشیتدپرس اعلام کرد مقامات استاندارد چارترد از امضای این توافق ابراز رضایت و تاکید کردند به ادامه همکاری ها با وزارتخانه های دادگستری و خزانه داری آمریکا و فدرال رزرو برای حل و فصل نهایی موضوع ادامه می دهند.

بر اساس قوانین آمریکا موسساتی که در نظام مالی این کشور حضور دارند نمی توانند با ایران مبادله و همکاری داشته باشند.

تاکنون بانک های خارجی بسیاری که عمدتا انگلیسی هستند به علت بی اعتنایی به تحریم ایران هدف پیگیری های قضایی دولت آمریکا قرار گرفته اند و بیش از ۲.۲ میلیارد دلار به عنوان جریمه به واشنگتن پرداخت کرده اند.

برخی کارشناسان رویکرد دولت آمریکا را در این زمینه به اخاذی نزدیک می دانند. درآمد ۲.۲ میلیارد دلاری دولت آمریکا از این موضوع در حالی است که کسری بودجه و بحران مالی نهادهای دولتی آمریکا را به شدت تحت فشار قرار داده است.
کد مطلب: 7848
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *