۰
شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۱۰
مديركل صدور پروانه شهرداري تهران:

احداث مسکن ویژه نيازمند اخذ پروانه ساختماني است

در حالي كه اخيرا اخباري در خصوص توقف ساخت مسکن ویژه تهران در منطقه تهرانسر به دلیل عدم کسب مجوزهاي لازم براي ساخت‌وساز شنيده مي‌شود، مديركل صدور پروانه شهرداري تهران گفت: براي اجراي اين پروژه بايد پروانه ساختماني دريافت شود.
مجتبي طبقي اظهار كرد: وزارت راه و شهرسازي نقشه‌ها و مدارك لازم براي دريافت پروانه ساختماني براي ساخت مسكن ويژه در تهرانسر را در اختيار شهرداري قرار نداده است و بدون مجوز عمليات عمراني را در اراضي تهرانسر آغاز كرده بود.

وي ادامه داد: به همين خاطر شهرداري تهران از ادامه ساخت‌وساز در اراضي مسكن ويژه تهرانسر در منطقه ۲۱ جلوگيري كرد و براي ادامه ساخت اين پروژه، بايد پروانه ساختماني دريافت شود.

مدیرکل راه و شهرسازي استان تهران: ساخت مسكن ويژه با تعامل شهرداري در حال انجام است
شهرداري تهران: هنوز سند زمين و نقشه مسكن ويژه، براي صدور پروانه ساختماني ارائه نشده است
با اين حال، تقي رضايي ـ مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ـ اعلام كرده است موضوع این پروژه اوایل سال ۹۱ در کمیسیون ماده پنج شهرداری مطرح شد و مورد موافقت قرار گرفت، تا جایی که طراحی و نقشه‌های آن نیز به تایید معاونت شهرسازی شهرداری تهران رسیده است و با تعامل و همراهی شهردار منطقه ۲۱ کار ساخت مسكن در اين اراضي شروع شد و هم اکنون نیز در مرحله صدور پروانه هستیم.

اين مقام دولتي در حالي از آغاز ساخت‌وساز با تعامل و همراهي شهرداري منطقه خبر داده كه پروانه ساختماني آن هنوز صادر نشده است و فرايند صدور پروانه هنوز در حال طي شدن است.

با اين وجود، بابك كاظميان ـ معاون شهرسازي منطقه ۲۱ شهرداري تهران ـ درباره جلوگیری از ساخت‌وساز‌ مسکن‌ ویژه در تهرانسر نيز توضيح داد: برای ساخت مسکن در تهران باید مراحل آن را طی کرد و برای دریافت مجوز ساخت و صدور پروانه باید سند زمین و نقشه ساخت ارائه شود که هنوز این اسناد برای مسکن ویژه تهران به منظور صدور پروانه به شهرداری ارائه نشده است.

وي تاكيد كرد: در صورتی که بدون هماهنگی و مجوز شهرداری تهران خانه‌ای ساخته شود از جمله مسکن‌های ویژه جلوی ساخت آن بر اساس قانون گرفته می‌شود.

به گزارش ايسنا، بدين ترتيب در حالي اجراي پروژه مسكن ويژه در تهرانسر متوقف شده است كه مشخص نيست چرا مسوولان وزارت راه و شهرسازي بدون اخذ مجوزهاي شهرسازي، احداث اين مسكن را در تهران آغاز كرده‌اند موضوعي كه بي‌توجهي به آن مي‌تواند به الگويي براي ساير پروژه‌هاي عمراني تبديل شود.
کد مطلب: 7909
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *