۰
سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۴

دولت تمامی اتفاقات را زیرنظر دارد

سخنگوی دولت از موافقت قوه قضاییه برای فروش اموال موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز خبر داد و گفت: بانک مرکزی نیز اعلام کرده هر اموالی که لازم باشد خود استفاده کرده و مابقی اموال را نیز به فروش خواهد گذاشت.
سخنگوی دولت از موافقت قوه قضاییه برای فروش اموال موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز خبر داد و گفت: بانک مرکزی نیز اعلام کرده هر اموالی که لازم باشد خود استفاده کرده و مابقی اموال را نیز به فروش خواهد گذاشت.
به گزارش ایرنا، محمد باقر نوبخت روز سه شنبه در نشست هفتگی سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که آیا بنزین قرار است در سال آینده دو نرخی شود، افزود: چنین موضوعی اصلا صحت ندارد که دولت به دنبال دو نرخی کردن یا سهمیه بندی بنزین باشد و تمامی این موارد گمانه زنی است.
وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره طرح سوال از رییس جمهوری در مجلس توسط نمایندگان نیز اظهار داشت: سوال از رییس جمهوری پدیده جدیدی است که در مجالس اخیر اتفاق افتاده است؛ اگر نمایندگان به دنبال دریافت پاسخ های خود هستند، بنده می توانم به سوالات آنها پاسخ دهم، اینکه بخواهند رییس جمهوری با مشغله زیاد را به مجلس بیاورند، بنده می توانم درباره مشکلات چایکاران و موضوع سپرده گذاران به سوالات نمایندگان پاسخ دهم.
نوبخت ادامه داد: درباره مشکلات سپرده گذاران، و با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره حل مشکل این افراد، جلسات مختلفی را سران سه قوه برگزار کردند که تا کنون دولت 11 هزار میلیارد تومان پرداخت کرده است و تصمیم نیز گرفته شده که 8 هزار میلیارد تومان دیگر با فروش اموال این موسسات پرداخت شود.
وی خاطر نشان کرد: بانک مرکزی نیز درخواست کرده است اموالی که از این موسسات می تواند در اختیار بگیرد را در تملک قرار داده و پول انها را پرداخت کند یا آنها بفروشد که قوه قضاییه نیز با آن موافقت کرده است.
نوبخت درباره ریشه های وقایع اخیر نیز اظهار داشت: دولتی هستیم که نظام اطلاعای بسیار خوبی داریم و در عین حال نمی خواهیم وارد حریم شهروندی شویم ولی دولت زیرکانه همه اتفاقات را تحت نظر دارد.
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره انتصاب رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: بزودی و در روزهای آینده رییس این ستاد نیز منصوب خواهد شد.
سخنگوی دولت درباره افزایش بودجه صداوسیما و موضع انتقادی رادیو و تلویزیون نسبت به دولت، اظهار داشت: قانون حکم کرده است که درصد خاصی از بودجه باید به صداوسیما پرداخت شود که دولت در زمان بررسی این حکم در قانون برنامه، با آن مخالفت کرد.
وی خاطر نشان کرد: باید بودجه ریزی کشور، عملیاتی باشد و هر دستگاه عملکرد خود را بگوید تا بودجه متناسب با آن تخصیص یابد.
نوبخت ادامه داد: بودجه 59 دستگاه که از دولت پول می گرفتند در جدول شماره 17 بودجه سال 97 حذف شده و همه باید کمک کنند تا دیگر این دستگاه ها نتوانند در سال های آینده سهم خود را از بودجه دریافت کنند.
وی در پاسخ به سوالی درباره هزینه ایران در مبارزه با تروریسم در عراق و سوریه نیز خاطر نشان کرد: هزینه جنگ در سوریه را دولت این کشور می پردازد و کمک های ایران فقط مستشاری است و بودجه سپاه و دستگاه های نظامی کشور نیز در لایحه بودجه سال آینده مشخص است.
سخنگوی دولت اظهار داشت: قرار نیست دولت به ریز چگونگی هزینه بودجه دستگاه ها و همچنین سپاه پاسداران ورود پیدا کند.
وی درباره محدودیت های اخیر برای فضای مجازی نیز تصریح کرد: نوع نگاه ما به فضای مجازی، تامین پهنای باند مناسب برای استفاده ایرانیان است.
رییس سازمان برنامه و بودجه درباره اینکه رییس جمهوری روز گذشته در دیدار با روسای کمیسون های مجلس عنوان کرده است که بخشی از بودجه از دسترس دولت خارج است، اظهار داشت: سخن رییس جمهوری موضوعی مرموز نیست. وی می خواست بگوید که برخی از هزینه های دولت مانند پرداخت حقوق کارمندان موضوعی اجتناب ناپذیر است که دولت نمی تواند از این منابع استفاده کند.
کد مطلب: 80093
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *