۰
يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۵

افرادی که در نفتکش بودند اجر شهید دارند

معاون پارلمانی ریاست‌جمهوری با بیان اینکه طبق آموزه‌های دینی، افرادی که در دریا غرق می‌شوند و برای معیشت مردم در تلاش هستند، شهید محسوب می‌شوند، گفت عزیزانی که در نفتکش سانچی بودند اجر شهید دارند.
 معاون پارلمانی ریاست‌جمهوری با بیان اینکه طبق آموزه‌های دینی، افرادی که در دریا غرق می‌شوند و برای معیشت مردم در تلاش هستند، شهید محسوب می‌شوند، گفت عزیزانی که در نفتکش سانچی بودند اجر شهید دارند.
به گزارش ایسنا، حسینعلی امیری در پی انتشار خبر فوت شدن ۳۲ پرسنل نفتکش سانچی برای ابراز تسلیت از سوی ریاست جمهوری به شرکت ملی نفتکش آمد و در جمع خانواده‌های پرسنل نفتکش سخنرانی کرد.
وی با بیان اینکه صحبت کردن در چنین محفل و مجلسی بسیار سخت است، گفت: صحبت کردن در چنین مجلس غم، عزا و سوگ عزیزان و مردان و خواهری فداکار، خدمتگزار و صدیق که برای اعتلا و سربلندی این کشور و برای رفاه مردم کار سخت، پرخطر و پرریسکی مانند دریانوردی را انتخاب کردند، بسیار سخت است.
معاون پارلمانی ریاست‌جمهوری ادامه داد: دریانوردی با کشتی‌های نفتکش همواره ریسک و خطر را چند برابر می‌کند اما عشق به وطن این عزیزان را در مسیری قرار داد که آگاهانه این شغل را انتخاب کردند.
امیری با اشاره به دیداری که با ریاست جمهوری داشت، گفت: ایشان امر کردند به نمایندگی از خودشان خدمت خانواده‌های محترم که عزیزان خود را در سانحه از دست داده‌اند، و برای عرض تسلیت و احترام برسم.
وی در ادامه با اشاره به آموزه‌های اسلامی توضیح داد: در آموزه‌های اسلامی، شهید در معنای خاص مورد توجه و تاکید قرار گرفته و هم در معنای عام. در عرف واژه شهید به کسی اطلاق می‌شود که در میدان‌های جنگ توسط دشمن به شهادت برسند.
معاون پارلمانی ریاست‌جمهوری ادامه داد: اما در آموزه‌های اسلامی و از زبان معصومین و پیامبر روایت صحیحه موجود است که افراد دیگری هستند که در میدان جنگ به شهادت نمی‌رسند، اما اجر شهید دارند و جایگاه آنها جایگاه شهدا است. نخست کسانی که در آب غرق می‌شوند که مصداق بارز عزیزان ما است و کسانی که برای رونق معیشت مردم در تلاش هستند. عزیزانی که در این نفتکش بودند، اجر شهید دارند.
امیری ادامه داد: آنچه که می‌تواند تا حدودی از آلام بازماندگان کم کند، همین است.
وی در ادامه با بیان اینکه از همان ساعات نخست وقوع حادثه در دولت در مورد موضوع صحبت شد، افزود: کارشناسانی که از این واقعه اطلاع داشتند، احتمال اینکه کسی از سرنشینان زنده بماند را غیرممکن دانستند اما رئیس جمهور در جلسه دولت تاکید کردند تا کمترین امید هست، همه دستگاه‌های ذیربط با بهره‌گیری از کمک کشورهای دیگر عملیات را انجام دهند. برای این منظور وزیر تعاون را به محل اعزام کردند و گروهی از ارتش به محل منتقل شدند. آقایان روحانی و جهانگیری مرتب از محل گزارش می‌گرفتند اما تلاش‌ها به نتیجه نرسید.
کد مطلب: 80781
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *