۰
يکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۷

فراهم شدن 1700 خدمت دولت در تلفن همراه

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران به برنامه راه اندازی دولت همراه اشاره کرد و گفت: با این کار ظرف مدت 2 سال مردم می توانند یک هزار و 700 خدمت مورد نیاز دولتی را روی تلفن های همراه خود دریافت کنند.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران به برنامه راه اندازی دولت همراه اشاره کرد و گفت: با این کار ظرف مدت 2 سال مردم می توانند یک هزار و 700 خدمت مورد نیاز دولتی را روی تلفن های همراه خود دریافت کنند.
به گزارش ایرنا، رسول سراییان در سمینار خدمات دولت همراه در جمع نمایندگان دستگاه‌های اجرایی افزود: استقرار دولت هوشمند سبب می شود خدمت‌رسانی در هر زمان و هر مکان امکان پذیرشده و مردم بتوانند همواره خدمت مورد نیاز خود را بدون محدودیت دریافت کنند.
وی ادامه داد: پلتفرم مورد نیاز این طرح با همکاری دانشگاه صنعتی شریف به شکل بومی طراحی شده که فرصتی برای ایجاد دانش، اشتغال و خلق ثروت است.
معاون وزیرارتباطات با بیان اینکه بستر ارتباطی ارائه خدمات دولت روی تلفن همراه در همه شهرهای کشور با بالاترین کیفیت و بهترین نوع بدون ریالی هزینه برای دولت فراهم است، خاطرنشان ساخت: این‌ یک موقعیت منحصربه ‌فرد و بزرگ‌ترین فرصت برای دولت است.
به گفته وی، بر اساس تبصره ماده 15 آیین‌نامه توسعه و گسترش کاربری فناوری اطلاعات و ارتباطات همه دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق دولت الکترونیکی موظفند با هماهنگی کمیسیون دولت الکترونیک نسخه الکترونیکی همراه (موبایلی) خدمات خود را تهیه و پس از تائید از طریق درگاه دولت همراه سازمان فناوری اطلاعات ایران در دسترس مردم قرار دهند.
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران افزود: ماموریت محوله به سازمان فناوری اطلاعات ایران در حوزه استقرار دولت همراه از بُعد زیر ساختی و پلتفرم به انجام رسیده و در این مرحله لازم است که با تعاملات بین دستگاهی بتوان باهم افزایی و همفکری گام‌هایی باقی‌مانده را برداشت.

** همه شهرها از نسل چهارم تلفن همراه برخوردار می شوند
سراییان به اقدام های انجام ‌شده در دولت تدبیر و امید در حوزه توسعه تلفن همراه اشاره کرد و گفت: در اواخر دولت یازدهم با صدور مجوزهای نسل سوم و چهارم تلفن همراه (G 3 و G 4) اتفاق خوبی در کشور افتاد و ظرف 2 سال حدود 20 هزار میلیارد تومان در حوزه شبکه نسل 3 و 4 در کشور سرمایه‌گذاری شد. 
وی ادامه داد: سرعت ایجاد پوشش نسل های سه و چهار در کشور جزء رکوردهای دنیا بود و تا دهه فجر امسال100 درصد شهرهای کشور تحت پوشش شبکه نسل چهار قرار می ‌گیرند.
معاون وزیر ارتباطات گفت: دولت در بخش زیرساختی سرمایه‌گذاری چندانی انجام نداده است و زیرساخت‌ها از سوی اپراتورهای خصوصی فراهم‌ شده است و مردم نیز ابزار ارتباطی را که همان تلفن همراه است را با هزینه شخصی تهیه ‌کرده‌اند؛ اگر ما در این مقطع نتوانیم خدمات دولت را از طریق این پنجره واحد که در دستان مردم هست، ارائه دهیم در واقع فرصت سوزی کرده‌ایم.
به گزارش ایرنا، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران چند روز پیش اعلام کرد که برخی خدمات الکترونیک دولت روی بستر تلفن همراه از دهه فجر به مردم ارائه می شود.
دولت الکترونیک به معنای اطلاع رسانی و ارائه خدمت بموقع، دقیق و کارا در همه ساعت های شبانه روز از طریق وسایل ارتباطی شامل تلفن، اینترنت و شبکه های اجتماعی است.
بکارگیری دولت الکترونیک برای افزایش بهره وری و ارتقای سطح خدمات رسانی در بخش های مختلف بوده و مهمترین نتیجه آن، افزایش رضایت مردم، پیشگیری از بروز فساد و افزایش میزان مشارکت شهروندان در اداره حکومت است.
رییس جمهوری بیست و هفتم اردیبهشت ماه سال 1393 در مراسم گرامیداشت روز جهانی ارتباطات گفته بود: باید با یک برنامه ‌ریزی درست در وزارتخانه‌هایمان یک نهضت دیجیتالی انجام شود و اسناد و مدارک در چارچوب قوانین، دیجیتال شوند تا سرعت لازم برای خدمت‌ رسانی به مردم مهیا شود؛ ما در سایه این فناوری می‌خواهیم اقتصاد دانش‌بنیان را در کشور گسترش دهیم و از این فناوری برای این اقتصاد استفاده کنیم.
کد مطلب: 81209
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *