۰
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۳

افتتاح بزرگترین میدان گاز دریای مدیترانه

«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر امروز (چهارشنبه) میدان گاز طبیعی 'زهر' که بزرگترین میدان گازی در دریای مدیترانه است را افتتاح کرد.
«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر امروز (چهارشنبه) میدان گاز طبیعی 'زهر' که بزرگترین میدان گازی در دریای مدیترانه است را افتتاح کرد.
به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه، السیسی با تاکید بر اهمیت این طرح اقتصادی گفت: ذخایر ارزی بانک مرکزی مصر برای واردات فراورده های نفتی از کشورهای دیگر صرف می شود. 
وی افزود: مصر هر ماه یکهزار و 200 میلیون دلار مشتقات نفتی خریداری می کند.
شرکت ایتالیایی «انی» که در سال 2015 این میدان گازی را کشف کرد در ماه های پیش اعلام کرد که ذخایر مهمی از گاز را در دلتای رودخانه نیل کشف کرده است. 
شرکت های انی و بریتیش پترولیوم 50 درصد در منافع اکتشاف این میدان گازی سهیم هستند.
رئیس جمهوری مصر تصریح کرد، ترسیم مرزها با قبرس در کشف این میدان گازی نقش مهمی داشته است.
«طارق ملا» وزیر نفت مصر نیز اظهار داشت: با افتتاح این طرح مصر تا پایان سال 2018 در تامین گاز مود نیاز، خودکفا خواهد شد و 2میلیارد و 800 هزار دلار در سال درآمد خواهد داشت.
وزارت نفت مصر در بیانیه ای گزارش داد که تولید اولیه گاز از این میدان از ماه دسامبر (آذر و دی ماه) آغاز شده است.
بر اساس این گزارش، حوزه گازی «زهر» بزرگترین حوزه گازی کشف شده در دریای مدیترانه است و می‌تواند تغییر بزرگی در در عرصه انرژی این کشور ایجاد کند. توسعه این حوزه می‌تواند مصر را به یک کشور مستقل در حوزه انرژی تبدیل کند و حتی جایگاه ویژه‌ای در میان صادرکنندگان گازطبیعی جهان ایجاد کند.
واردات نفت و گاز مصر از عربستان و روسیه است. پیشتر، عربستان اصلی‌ترین صادرکننده نفت به مصر بود ولی به دنبال تغییر سیاست های صادراتی این کشور، میزان عرضه نفت عربستان به مصر کاهش یافت و روسیه به سرعت بازار مصر را در دست گرفت.
کد مطلب: 81862
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *