; ?>; ?> تحریم ایران دليل افزایش قیمت جهانی نفت - مردم سالاری آنلاين
۰
سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۹
فرانس پرس:

تحریم ایران دليل افزایش قیمت جهانی نفت

به دنبال تلاش آمریکا و برخی کشورهای اروپایی برای تحریم بیشتر ایران روند نزولی قیمت نفت که در اثر تشدید بحران یورو آغاز شده بود متوقف شد و قیمت هر بشکه نفت با ۲۰ سنت افزایش به ۱۱۰.۶۱ دلار در هر بشکه رسید.
 به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از آنکه کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان اعلام کردند که تصمیم دارند محدودیت ها و تحریم های بیشتری را علیه ایران به اجرا بگذارند، بهای نفت در بازارهای جهانی رو به افزایش گذاشت.

بر این اساس، نفت خام شیرین و سبک آمریکا برای تحویل در ماه نوامبر با ۱۸ سنت افزایش به ۹۲ دلار و ۱۱ سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت برنت دریای شمال نیز برای تحویل در ماه نوامبر با ۲۰ سنت افزایش به بشکه ای ۱۱۰ دلار و ۶۱ سنت رسید.

نیک ترونتان، از تحلیلگران بازار نفت گفت: «افزایش تحریم ها علیه ایران در این رشد قیمت موثر است. احتمالا این همان بهانه ای است که بازار برای توقف چند روزه روند کاهش قیمت به آن نیاز داشته است.»

کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان روز دوشنبه با انتشار نامه ای مشترک از شرکای اروپایی خود خواستند تا تحریم های بیشتری علیه ایران وضع کنند. قرار است روز ۱۵ اکتبر این درخواست به صورت رسمی در اتحادیه اروپا بررسی شود.

دولت آمریکا نیز روز دوشنبه مدعی شد شرکت ملی نفت ایران «یکی از عوامل و یا شرکت های تابعه» نهادهای نظامی ایران است.
کد مطلب: 8235
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *