۰
سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۴
ورلدتریبیون گزارش داد:

بازار پر رونق«بلک هاوک»در خاورمیانه

در بحبوحه طرح های مربوط به کاهش بودجه نظامی آمریکا، خاورمیانه به مهم‌ترین بازار فروش بالگردهای نظامی شرکت هواپیمایی سیکور اسکای آمریکا تبدیل شده است.
 روزنامه آمریکایی «ورلد تریبیون» در گزارشی اختصاصی نوشت که همزمان با کاهش بودجه نظامی غرب، شرکت هواپیمایی «سیکور اسکای» آمریکا، خاورمیانه را بازار مهمی در نظر گرفته و در همین راستا نیز کشور ترکیه را به عنوان بازار مهم فروش بالگردهای نظامی خود در طول چند سال آینده تعیین کرده است.

مدیران اجرایی سیکور اسکای اعلام کرده اند که ترکیه در تولید نوعی بالگرد نظامی مدل «بلک هاوک اس-۷۰ » برای ارتش آنکارا و همچنین ارتش سایر کشورها مشارکت خواهد داشت.

مدیران این شرکت در گزارشی که ماه جولای سال جاری میلادی در نمایشگاه هوایی «Farnborough» در خارج از لندن ارائه کردند، گفتند که عربستان سعودی و ترکیه در احیای آنچه انتظار می رود که تا سال ۲۰۱۴ میلادی به یک بازار کساد تبدیل شود، کمک خواهند کرد.

این مدیران همچنین اعلام کرده اند که سیکور اسکای در بحبوحه طرح هایی که برای کاهش‌های عظیم بودجه دفاعی آمریکا و اتحادیه اروپا مطرح شده‌اند، به بازارهای خاورمیانه و سایر بازارهای خارجی متکی خواهد شد.

در ادامه این خبر آمده است که عربستان سعودی سفارش تولید بالگردهای مدل «اس ۷۰» را برای ارتش و نیروهای امنیتی این کشور مطرح کرده و این در حالیست که مدیران اجرایی سیکور اسکای گفته اند که تحویل این بالگردها تا قبل از سال ۲۰۱۴ میلادی آغاز نخواهد شد.

ورلدتریبیون در ادامه نوشته است که خاورمیانه به عنوان بازاری مهم برای بالگردهای نظامی شرکت سیکور اسکای مطرح شده است و ۷۰ درصد از فروش این شرکت آمریکایی نیز شامل فروش بالگردهای مدل «اس ۷۰» و سایر سیستم عامل‌های نظامی است.
کد مطلب: 8244
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *