۰
سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۲
یک نماینده مجلس:

کاندیدای ریاست جمهوری ۶ ماه قبل از انتخابات از مقام خود استعفا دهد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس پیشنهاد کرد که کاندیداهای ریاست‌جمهوری نیز همانند کاندیدا‌های مجلس شش ماه قبل از زمان ثبت‌نام ، از سمت خود استعفاء دهند.
ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم‌آباد و عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس که در مورد جزئیات طرح دو فوریتی اصلاح ماده (۳۵) قانون انتخابات ریاست‌جمهوری با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت‌وگو می‌کرد، اظهار داشت: در قانون اساسی یکسری شرایط برای کاندیدای ریاست‌جمهوری ذکر شده اما در مورد استعفای این کاندیداها قبل از زمان انتخابات موردی وجود ندارد که نمایندگان با طرح دوفوریتی به اصلاح قانون انتخابات پرداخته‌اند.

وی افزود: در انتخابات مجلس شورای اسلامی یکسری از مقامات کاندیداتوری‌شان منوط بر این است که شش ماه قبل از ثبت‌نام از سمت خود استعفاء دهند که فلسفه این حرکت این بوده که شاید شائبه‌ای به وجود آید که این مقامات که کاندیدا شده‌اند از امکانات به نفع خود استفاده کنند و شرایط نابرابری را به وجود آورند.

آقامحمدی با تأکید بر اینکه کاندیدای ریاست‌جمهوری نیز باید شش ماه قبل از زمان ثبت‌نام خود از سمت استعفاء دهند تصریح کرد: کسی که درکشور سمت وزیر و یا ریاست یک سازمان را بر عهده دارد، شائبه‌ استفاده از امکانات نیز در آنها وجود دارد. به همین دلیل جمع زیادی از مجلسی‌ها به این نکته توجه داشتند که شرایط کاندیدا شدن برای مجلس را برای کاندیداهای ریاست‌جمهوری نیز مد نظر قرار دهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با طرح این سؤال که شاید عده‌ای بگویند با استعفای یک وزیر و یا ریاست یک سازمان کارهای آن وزارتخانه یا سازمان راکد بماند گفت: کسی که برای انتخابات ریاست‌جمهوری کاندیدا می‌شود از یک سال قبل کارش می‌ماند چرا که برای جمع‌آوری رأی نزدیک به یک سال وقت لازم است.
کد مطلب: 8248
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *