۰
سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۹
تحقق وعده هاي عمراني دولت؛

بیمارستانی که قبل از افتتاح فرو ریخت!

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از روند بازسازی مناطق زلزله زده در آذربایجان شرقی گلایه داشته و بر پاسخگویی مسئولین وزارت راه و شهرسازی در خصوص تخریب بیمارستانی که قبل از افتتاح، ریزش کرده است، تاکید کردند.
در این بازید که علاوه بر اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، برخی از مدیران ارشد وزارت بهداشت نیز حضور داشتند، روند بازسازی مناطق زلزله زده به ویژه مراکز درمانی مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر مسعود پزشکیان که عضو کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس است، روند بازسازی روستاهای زلزله زده آذربایجان شرقی را غیرقابل قبول خواند و خواستار تسریع در بازسازی اماکن دامی و مسکونی آسیب دیدگان شد.

وی با تاکید بر بسیج امکانات از نقاط مختلف کشور، گفت: امروز یک همت عمومی لازم است که همچون دفاع مقدس نیروهای بسیجی و تمام ادارات متخصص در امر ساخت و ساز با حضور در مناطق زلزله‌زده با روحیه بسیجی در امر ساخت اماکن مسکونی و دامی روستاییان همت گمارند.

پزشکیان با انتقاد از صدا و سیما نیز گفت: اکیپهای صدا و سیما فقط به کارهای انجام شده و روستاهایی که ساخت و ساز در حال انجام است بسنده نکنند بلکه این مشکلات عمومی روستاییان و خواسته‌های اصلی مردم را در مناطق روستایی و شهری زلزله‌زده نشان دهند تا مسئولان با واقعیت منطقه بیشتر آشنا شوند و این وظیفه شبکه استانی و سازمان صدا و سیما است.

وزیر اسبق بهداشت با انتقاد جدی از خرابی مراکز درمانی در اثر زلزله گفت: متأسفانه به علت عدم نظارت لازم بر امر ساخت و ساز اماکن درمانی با وجود اینکه تنها دو سال از افتتاح بیمارستان هریس می‌گذرد، ساختمانهای عمومی در شهر هریس سالم مانده ولی بیمارستان هریس آسیب دیده است که باید با خاطیان و ناظران این گونه ساختمانها برخورد جدی صورت گیرد.

سید رمضان محسن‌ پور قائم مقام وزیر بهداشت در امور مجلس با اظهار تاسف از اینکه در زلزله اخیر خسارت قابل توجهی به بیمارستان اهر و بیمارستان تازه ساخت هریس وارد شده است، تاکید کرد: خسارت قابل توجهی به این دو بیمارستان وارد شده که با توجه به عدم نظارت کافی، پیگیر قضیه هستیم تا با عوامل و دست‌اندرکاران این امر برخورد جدی صورت گیرد.

وی با اشاره به استقرار اکیپهای درمانی و بهداشتی و حضور دوره‌ای پزشکان متخصص در روستاهای زلزله‌زده، افزود: وزارت بهداشت با بهره‌گیری از پزشکان، کارشناسان، امکانات و تجهیزات دانشگاههای علوم پزشکی اردبیل، آذربایجان‌شرقی و غربی تلاش دارد تا دغدغه بهداشتی و درمانی زلزله‌زدگان با اقدام شایسته و خدمات مطلوب به این عزیزان رفع شود.

محسن پور ادامه داد: پیش‌بینی‌ها و تدارکات لازم با تشکیل ستادهای معین در وزارت بهداشت برای پشتیبانی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مناسب و تامین نیازهای درمانی این مناطق صورت گرفته است.

دکتر حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، با انتقاد از تخریب مراکز درمانی در مناطق زلزله زده، اظهارداشت: متاسفانه در بازدید از این مناطق، شاهد ریزش بیمارستان ورزقان بودیم که هنوز افتتاح نشده است.

وی همچنین از تخریب بیمارستان هریس که هنوز ۲ سال از زمان افتتاح آن سپری نشده است، خبر داد و در ادامه به مسئولیت وزارت راه و شهرسازی (وزارت مسکن سابق) در ساخت بیمارستانهای کشور، گفت: دوستان باید پاسخ بدهند که چرا بنای این ساختمانها با این شدت زلزله ها تخریب می شود.

شهریاری همچنین از کمبود توالت بهداشتی و حمام سیار در مناطق زلزله زده خبر داد و افزود: تنها رضایتمندی مردم، از سیستم بهداشت و درمان بود. به رغم شدت زلزله اما خانه بهداشت و پایگاههای بهداشتی مشغول ارائه خدمات رایگان به مردم هستند.

این در حالی است که سرما در مناطق زلزله زده از هفته های گذشته شروع شده و مسئولین بهداشتی نسبت به شیوع بیماریهای واگیر و عفونی در این مناطق نگران هستند. زیرا، سکونت در چادر به هیچ عنوان نمی تواند سلامت ساکنان را تضمین کند. بنابراین، انتظار می رود با انتقال مردم از چادرها به کانکسها، بتوان تا حدود زیادی این مشکلات را کم کرد.

قرار است گزارشی جامع توسط اعضای کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس تهیه و ارائه شود. همچنین اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، قول مساعده داده اند که در جهت تامین اعتبار مورد نیاز برای بازسازی حدود ۱۴۷ مرکز بهداشتی درمانی آسیب دیده تلاش کنند.
بازدید از صفحه اولارسال به دوستان نسخه چاپی
کد مطلب: 8250
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *