۰
سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۲

پایان بي حاصل مذاکرات ۲ سودان

روز دوم از مذاکرات رؤسای جمهور سودان و سودان جنوبی بدون دستیابی به توافق در هیچ موضوعی به پایان رسید اما امروز سه‌شنبه نیز این مذاکرات ادامه خواهد داشت.
 به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز دوم مذاکرات عمرالبشیر و سلواکر میاردیت رؤسای جمهور سودان و سودان جنوبی دیروز دوشنبه بدون دستیابی به توافقی به پایان رسید.

این مذاکرات که در حضور «هایلا ماریام دسالگن» نخست‌وزیر اتیوپی و «تابو امبکی»، رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی و میانجی اتحادیه آفریقا برگزار می‌شود دوشنبه شب به حال تعلیق درآمد تا امروز سه‌شنبه بار دیگر از سرگرفته شود.

«دینق الور»، مذاکره کننده ارشد سودان جنوبی نیز به خبرنگاران گفت: نشست امروز نیز همچنان به بررسی مسائل مورد اختلاف خواهد پرداخت.

هیئت‌های مذاکره کننده دو سودان نیز درباره دستیابی سران دو کشور به توافق جامع خوشبین نیستند.

از سوی دیگر العبید مروح، سخنگوی رسمی وزارت خارجه سودان تاکید کرد که در موضوع مناطق مورد مناقشه و موسوم به ۱۴ میل در مرز بین دو کشور پیشرفت‌هایی حاصل شده است اما هنوز به توافقی نرسیده است.

در عین حال مروح در اظهاراتی خبری در آدیس آبابا گفت: احتمال می‌رود رؤسای جمهور دو سودان در نشست امروز سه‌شنبه خود به نتایج مثبتی دست یابند.

با عدم پیشرفت مذاکرات سران دو سودان که از یکشنبه شب گذشته آغاز شده است احتمال تحریم‌های بین‌المللی بر دو کشور در صورت پایان بی‌نتیجه مذاکرات قوت می‌گیرد.

شورای امنیت و اتحادیه آفریقا به دو سودان مهلت داده بودند تا ۲۲ سپتامبر یعنی شنبه گذشته به توافقاتی برای حل اختلافات خود دست یابند در غیر این صورت از سوی جامعه بین‌المللی تحریم می‌شوند.
کد مطلب: 8264
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *