۰
سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۵۷

واکنش آمریکا به اظهارات احمدی‌نژاد

سخنگوی کاخ سفید ضمن تأکید بر اینکه «ایران» یکی از موضوعات مورد سخنرانی رئیس جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل است، تأکید کرد تمامی گزینه ها در قبال ایران روی میز قرار دارد.
به گزارش «تایمز» اسرائیل، «جی کارنی» سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید در واکنش به اظهارات «محمود احمدی نژاد» در نشست «حاکمیت قانون» در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: رئیس جمهور احمدی نژاد هرچیز توهین آمیز، احمقانه و برخی اوقات نامفهوم را به صورت یک نظم و ترتیب خاصی مطرح می کند.

آنچه که او باید بر آن تمرکز کند عدم پایبندی دولت ایران به تعهدات بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل است.

فشارها همچنان به ایران ادامه دارد
وی ادامه داد: این عدم پایبندی که به واسطه رهبری رئیس جمهوری ایران بوده، به اعمال فشار بی سابقه به تهران و دولت احمدی نژاد منتهی شده است و همچنین به انزوای دیپلماتیکی منجر شده است و پیامدهای بیش از اندازه اقتصادی برای ایران به همراه داشته است و این فشارها همچنان ادامه دارد.

این بیانیه کاخ سفید درست قبل از آنکه «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا، «واشنگتن» را به مقصد نیویورک برای حضور در شصت وهفتمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل ترک کند، صادر شد.

تمام گزینه ها در قبال برنامه هسته ای ایران روی میز قرار دارد
کارنی ادامه داد: بگذارید واضح بگویم، همانطور که رئیس جمهور واضح و روشن بیان کرد، زمانیکه مسئله به تعهد رئیس جمهوری آمریکا برای جلوگیری از تسلیحاتی شدن ایران مربوط می شود، تمامی گزینه ها از جمله گزینه نظامی روی میز قرار دارد.

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد که ایران یکی از موضوعاتی است که اوباما در نظر دارد در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل به آن بپردازد.

کارنی تصریح کرد که احتمالاً رئیس جمهوری آمریکا در خصوص ناآرامی های اخیر در جهان اسلام و همچنین گذار دموکراتیک سیاسی در جهان عرب سخنرانی خواهد کرد.

اوباما بار دیگر فیلم موهن به پیامبر (ص) را محکوم می کند
سخنگوی کاخ سفید در ارتباط با ساخت فیلم موهن به پیامبر اکرم (ص) گفت: رئیس جمهوری آمریکا همانطور که در چند وقت اخیر واضح و روشن کرده، مجدداً این مسئله را روشن می کند که ما ایده ای که در این نوار ویدئویی مطرح شد و به بروز خشونت در جهان اسلام منتهی شد را رد می کنیم و همچنین به این مسئله تأکید می کنیم که خشونت هرگز قابل پذیرش نیست.

آمریکا هرگز از جهان خود را کنار نمی کشد
بر اساس این گزارش، اوباما همچنین این پیام را ابلاغ خواهد کرد که آمریکا هرگز از جهان عقب نشینی و کناره گیری نمی کند.

کارنی ادامه داد: آمریکا آنهایی که مردم این کشور را آزار داده اند، محاکمه می کند و برای حفظ ارزش های دموکراتیک خود در خارج از کشور محکم می ایستد.

اوباما در مجمع عمومی سازمان ملل به موضوع ایران می پردازد
علیرغم پایبندی ایران به تعهدات هسته ای خود در قبال جامعه بین الملل، کارنی تصریح کرد: در خصوص موضوع ایران، ما به طور مداوم حول محور عدم پایبندی ایران به تعهدات بین المللی تأکید داریم و بنابراین مجمع عمومی سازمان ملل نیز یک فرصت دیگری برای اوباما است تا تأیید کند که ایران اجازه گسترش تسلیحات هسته ای را ندارد.

کارنی در پایان اعلام کرد: اوباما در مجمع عمومی سازمان ملل همچنین در خصوص ناآرامی های اخیر و این واقعیت که دولت آمریکا محتوای فیلم ویدئویی ضداسلامی را محکوم می کند اما دولت آمریکا مسئول این فیلم نیست سخنرانی می کند و موضع ما این است که این فیلم هرگز توجیهی برای هیچ گونه خشونتی نیست.
 
کد مطلب: 8285
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *