۰
جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۱۸
خطیب جمعه تهران:

استکبار از هر طرف دنیای اسلام را احاطه کرده است

خطیب نمازجمعه این هفته تهران، با بیان اینکه استکبار از هر طرف دنیای اسلام را احاطه کرد است، گفت: کشتار فجیع مسلمانان میانمار برای مقابله با اسلام است.
استکبار از هر طرف دنیای اسلام را احاطه کرده است
آیت الله امامی کاشانی در اولین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در خطبه اول خود با اشاره به ماه مبارک رمضان، گفت: روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان به انسان کمک می‌کند تا در بقیه ایام سال در مقابل گناهان مقاومت کند و این صبر کمک می‌کند انسان در برابر ناملایمات بایستد.

وی همچینن در خطبه دوم با بیان اینکه بحث اقتصاد در عظمت اسلام یک بحث مهمی است گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیرشان به آرمان گرایی اشاره داشتند، اینکه جامعه باید آرمانگرا باشد یا آرمان‌های واقعی باشد، یا آرمان‌های اسلام و جامعه اسلامی باشد و اینکه آرمانگرایی کجاست و ساز و کار آن چیست بحث بسیار مهمی است.

آیت الله امامی کاشانی افزود: همان طور که ایشان فرمودند بخشی از آ‌رمان‌ها مطالبه اسلام و مطالبه انقلاب است.

وی با اشاره به ویژگی‌های حکومت امام عصر(عج) گفت:‌ در عصر حکومت امام زمان(عج) تمام امور آنچنان عالی خواهد بود که اگر یک زن جوان با طشتی طلا روی سر از یک طرف دنیا به طرف دیگر حرکت کند از نظر امنیت مالی و اخلاقی در امان خواهد بود.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران، افزود: یعنی در حکومت عصر جامعه هم مستغنی از ثروت است و هم از امنیت؛ بنابراین این آرمانگرایی نیست بلکه یک حقیقت است.

وی عمل کردن به توصیه مقام معظم رهبری را ساز و کار رسیدن به آرمان‌ها دانست و گفت:‌ در زمان حضرت امیرالمومنین(ع) می‌بینیم که به مالک اشتر در مورد چگونگی حکومت‌داری دایماً توصیه می‌کردند که همین توصیه‌ها ساز و کار رسیدن به آرمان‌ها است.

آیت الله امامی کاشانی، افزود:‌ حضرت علی(ع) به مالک اشتر فرمودند "از من وصیت را بگیر و بپذیر و از طرف من نقد کن، تجار و حمایت کن برای اینکه صنعت و تجارت باشد تا جامعه اسلامی زنده و پویا بشود و مراقبت کن که اینها گران نفروشند تا مردم در رفاه باشند".

وی وضعیت اقتصادی را نشان از رعایت کردن موازین عدل توسط والیان و حاکمان دانست و گفت:‌ مراقبت کردن از این که اجناس گران و یا احتکار نشود بر می‌گردد به رعایت موازین عدالت توسط والیان و حاکمان؛ بنابراین باید دولت مراقبت کند چه در داخل و چه در خارج که قیمت‌ها پایین باشند تا فروش خوب شود.

امام جمعه موقت تهران، تاکید کرد: حتی جنسی که به خارج می‌رود دولت باید مراقبت کند که با کیفیت باشد که بتواند با دیگر کالاها رقابت کرده تا فروش خوبی داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید از شعارها پرهیز شود، گفت: چگونه باید سرمایه گذاری کرد همه چیز بر می‌گردد به تقوا یعنی باید پایبند به تقوا و ایمان باشند تا در کشور سرمایه گذاری کنند، بعد حاکمان باید نظارت کنند تا هم تولید کننده و هم مشتری سود ببرند.

وی با بیان اینکه استکبار از هر طرف دنیای اسلام را احاطه کرد است، گفت: کشتار فجیع مسلمانان میانمار برای مقابله با اسلام است.

آیت الله امامی کاشانی، با اشاره به بیداری اسلامی گفت: امروز شاهد بیداری اسلامی در کشورهایی همچون مصر و بحرین هستیم که این کشورها دارد به یک سرمنزلی می‌رسند.

وی تاکید کرد: بیداری اسلامی از یک طرف و حرکت دشمن در برابر بیداری‌های اسلام از طرف دیگر به خصوص در برابر ایران و سوریه حقایقی است که در این عالم وجود دارد و این حقایق ما را موظف می‌کند که به وظیفه خودمان عمل کنیم.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران، در پایان خاطرنشان کرد:‌ رهبر معظم انقلاب در هر نقطه‌ای و موردی تذکر خودشان را می‌دهند. امید داریم ملت ما جوری حرکت کند که به امید و آرمان واقعی که جهان بشریت دارد برسد.
کد مطلب: 843
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *