۰
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۹

مقابله روسیه با پهپادهای آمریکا در آسمان سوریه

چهار مقام‌ آمریکایی مدعی شدند که ارتش روسیه در سوریه، در حال هدف قرار دادن و پارازیت انداختن روی برخی از پهپادهای عملیاتی آمریکا است.
چهار مقام‌ آمریکایی مدعی شدند که ارتش روسیه در سوریه، در حال هدف قرار دادن و پارازیت انداختن روی برخی از پهپادهای عملیاتی آمریکا است.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه تنش‌ها بین واشنگتن و مسکو درباره سوریه، چند مقام واشنگتن مدعی اقدام ارتش روسیه علیه پهپادهای آمریکایی در سوریه و آسیب رسیدن به عملیات‌های آنها شدند.

چهار مقام آمریکایی مدعی شدند ارتش روسیه در حال پارازیت انداختن و هدف قرار دادن برخی پهپادهای عملیاتی آمریکا در آسمان سوریه بوده است؛ اقدامی که به گفته آنها به طرزی جدی روی عملیات‌های آمریکا اثر منفی گذاشته است.
آنها به شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» گفتند: روس‌ها پارازیت انداختن روی برخی پهپادهای کوچک آمریکایی را از چند هفته قبل شروع کردند.
مدیر لابراتوار ناوبری رادیویی در دانشگاه تگزاس درباره پارازیت انداختن و هدف قرار دادن پهپادها این توضیح را ارائه داد: «مسدود کردن یا از بین بردن دریافت سیگنال از یک ماهواره مسیریاب».
به گفته «تاد هامفریز» در اغلب پهپادها، به راحتی می‌توان روی دریافت سیگنال پارازیت انداخت و اولین بار چهار سال قبل تحلیلگران آمریکایی متوجه شدند، ارتش روسیه در زمان «حمله به کریمه اوکراین» چنین کاری کرده بود.
سخنگوی پنتاگون هم به خبر منتشر شده در خصوص هدف قرار دادن پهپادهای آمریکایی در سوریه توسط ارتش روسیه واکنش نشان داد.
«اریک پاهون» بدون اظهارنظر درباره اینکه ایا این اقدام سبب سرنگون شدن پهپادها شده است یا نه، گفت: «ارتش آمریکا برای اطمینان از ایمنی پهپادها، نیروهایمان و ماموریت‌های آنها، به اندازه کافی اقدامات و تدابیر متقابل در اختیار دارد».

این اظهارنظر سخنگوی پنتاگون در حالی انجام شده که یک مقام آمریکایی اذعان کرده که تاکتیک مورد استفاده روسیه، اثر منفی عملیاتی روی عملیات‌های ارتش آمریکا در سوریه داشته است.

شبکه ان بی سی نیوز به نام و هویت این مقام آمریکایی اشاره‌ای نکرد.
کد مطلب: 84653
برچسب ها: روسیه آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *