۰
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۳

سخنان تکراری "عادل الجبیر" درباره ایران

'عادل الجبیر' وزیر خارجه عربستان در نشست مطبوعاتی مشترک با 'مایک پمپئو' همتای آمریکایی وی، با تکرار اتهام های همیشگی خود گفت: در مذاکرات با پمپئو به مداخله ایران در منطقه پرداختیم.
'عادل الجبیر' وزیر خارجه عربستان در نشست مطبوعاتی مشترک با 'مایک پمپئو' همتای آمریکایی وی، با تکرار اتهام های همیشگی خود گفت: در مذاکرات با پمپئو به مداخله ایران در منطقه پرداختیم.
به گزارش روز یکشنبه شبکه خبری 'اسکای نیوز عربی'، وزیر خارجه عربستان در این نشست مطبوعاتی ادعا کرد: باید ایران را به دلیل حمایت از تروریسم و مداخله در امور دیگر کشورها، تحریم کرد .
این درحالی است که کارشناسان منطقه بارها اعلام کرده اند که عربستان سعودی در سال های اخیر از تروریست های تکفیری در سوریه، لیبی و افغانستان حمایت مالی و سیاسی کرده و می کند .
همچنین عربستان از فروردین سال 1394 با حمله به یمن ضمن نابودی زیرساخت های این کشور عربی ، بیش از 14 هزار نفر که بیشتر آن ها را مردم عادی و زنان و کودکان تشکیل می دهند ، به خاک و خون کشیده است .
الجبیر همچنین مدعی شد که ریاض سیاست 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا درباره ایران به ویژه در خصوص تغییر توافق هسته ای (برجام) را تایید می کند.
پمپئو نیز در این نشست مطبوعاتی ادعا کرد: ایران امنیت و ثبات خاورمیانه را برهم می زند و ما هرگز از فعالیت های این کشور در منطقه چشم پوشی نخواهیم کرد.
وی مدعی شد: امنیت عربستان برای ما بسیار اهمیت دارد، زیرا این کشور شریک اصلی واشنگتن در منطقه است .
پمپئو که به داشتن سیاست های ضد ایران شهر دارد، در ارتباط با 'برجام' نیز گفت: در صورت عدم تغییر در توافق هسته ای (برجام)، آمریکا از آن عقب نشینی خواهد کرد. می خواهیم اطمینان یابیم که ایران هرگز به سلاح هسته ای دست نخواهد یافت.
این ادعای وزیر امور خارجه جدید آمریکا در حالی است که آژانس بین المللی انرژی بارها صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران را تایید کرده است.
12 مه (22 اردیبهشت) موعد تمدید تعلیق تحریم های هسته ای آمریکا علیه ایران در چارچوب برجام است و سران اروپا و نیز برخی مقام های آمریکایی در پی قانع کردن رئیس جمهوری آمریکا به ماندن در برجام هستند و درباره پیامدهای خروج از این توافق بین المللی هشدار داده اند.
پمپئو همچنین مدعی شد: امنیت عربستان برای ما اهمیت دارد و ایران با حمایت از انصارالله، تهدیدی برای امنیت منطقه محسوب می شود.
این درحالی است که آمریکا با وجود مخالفت دولت سوریه، در این کشور پایگاه نظامی تاسیس کرده و حتی به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی و بدون مجوز شورای امنیت تا کنون دوبار به سوریه حمله نظامی کرده است.
آمریکا برخلاف عرف بین الملل در سال 2003 میلادی کشور عراق را اشغال نظامی کرد.
وزیر خارجه آمریکا امروز به منظور دیدار و گفت و گو با مقامات عربستان وارد ریاض پایتخت عربستان شده است .
کد مطلب: 85741
برچسب ها: عربستان سعودی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *