۰
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۸

انتقاد از وضعیت حقوق بشر در روهینجا

گروه حقوق بشری "برمه" مستقر در لندن گفته که جهان علیه میانمار اقدامی قاطع انجام نداده است.
گروه حقوق بشری "برمه" مستقر در لندن گفته که جهان علیه میانمار اقدامی قاطع انجام نداده است.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، کیاو وین، رئیس شبکه حقوق بشر برمه در بیانیه‌ای اعلام کرد،‌ جهان در انجام اقدامی محکم در مقابله با نسل کشی مسلمانان روهینجایی در میانمار کاری نکرده است.
وی همچنین گفت که سازمان ملل تمایلی به انجام اقدامات لازم علیه نسل کشی واضح ندارد و به این مساله اشاره کرد که چگونه هیات شورای امنیت سازمان ملل به راخین واقع در غرب میانمار رفته و اوضاع را رسیدگی کردند.
رئیس شبکه حقوق بشر برمه مستقر در لندن ادامه داد: شورای امنیت سازمان ملل در تصمیم گیری درباره دولت میانمار و ارجاع مقام های مسئول به دادگاه کیفری بین الملل دچار اختلاف است. با وجود آنکه پیگرد مسلمانان روهینجایی توسط بودایی های میانمار صورت می گیرد، اما دیگر افراد هم در آن شرکت دارند.
وی همچنین از دولت ترکیه و مردم این کشور بابت همدلی و همراهی با روهینجایی ها در این دوره سخت تشکر کرد و درباره آوارگان روهینجایی در بنگلادش هشدار داد که باران های موسمی در این کشور تهدیدی برای سلامت و امنیت ۲۰۰ هزار تن از آنهاست.
براساس آمارهای منتشر شده از سوی پزشکان بدون مرز، از ۲۵ اوت تا ۲۴ سپتامبر سال گذشته میلادی، دست کم ۹۰۰۰ روهینجایی به دست نیروهای میانمار کشته شدند.
کد مطلب: 86220
برچسب ها: حقوق بشر روهینجا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *