۰
شنبه ۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۳۰

فیلم مقاومت در مناطق زلزله‌زده

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت گفت: طی روزهای آینده جشنواره فیلم مقاومت به مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی سوق داده می‌شود و بعد از آن شاهد برگزاری جشنواره فیلم مقاومت در کشورهای دیگر هستیم.
محمد خزاعی در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت اظهار داشت: طی روزهای برگزاری این جشنواره اتفاقات و مباحث خوبی را در حوزه‌های مختلف شاهد بودیم.

وی بیان داشت: فیلمسازان ما اعم از داخلی و خارجی مشکلات و دغدغه‌های خود را برای عرصه فیلم مقاومت بیان کردند.

خزاعی تصریح کرد: پیشنهادهای ارزشمندی را نیز از سوی فیلمسازان داخلی و خارجی داشتیم و ایده‌های مثبتی برای گردهمایی علاقمندان به این عرصه ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان نیز طی روزهای برگزاری جشنواره شاهد برکات زیادی بود، افزود: طی روزهای برگزاری جشنوراه ۱۲۰ هنرجوی کرمانی در دوره‌های آموزشی شرکت کردند، نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی و بازسازی دو سینمای این شهر از این جمله است.

خزاعی با بیان اینکه این جشنواره تنها در کرمان ۱۰ هزار بیننده داشت، ابراز داشت: طی روزهای آینده این جشنواره به مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی سوق داده می‌شود و بعد از آن شاهد برگزاری جشنواره فیلم مقاومت در کشورهای دیگر هستیم.

همچنین در این آیین برگزیده‌های بخش فیلم‌های سینمایی مسابقه سینمای ایران «شیدایی حقیقت» براساس رای هیئت داوران جایزه نقدی، دیپلم افتخار و تندیس جلوه‌های ویژه به محسن روزبهانی برای فیلم‌ «روزهای زندگی» اهدا شد.

جایزه نقدی، دیپلم افتخار و تندیس جشنواره بهترین بازیگر زن به شیرین یزدان‌بخش برای نقش‌آفرینی در فیلم «بوسیدن روی ماه» و دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن به هنگامه قاضیانی برای هنروری در فیلم «روزهای زندگی» اهدا شد.

در بخش انتخاب بهترین بازیگر مرد نیز جایزه نقدی، دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به میلاد کی‌مرام برای ارائه نقش در فیلم «ملکه» تعلق گرفت.

دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه به حمید بهمنی، علیرضا عاقل‌زاده و علی مینایی برای فیلم «گلوگاه شیطان» و جایزه نقدی، تندیس جشنواره و دیپلم افتخار این بخش نیز به پرویز شیخ‌طادی برای فیلم «روزهای زندگی» اهدا شد.

هیئت داوران دیپلم افتخار بهترین کارگردانی را به همایون اسعدیان برای فیلم «بوسیدن روی ماه» و محمدعلی باشه‌آهنگر برای فیلم «ملکه» اهدا کرد و جایزه نقدی، تندیس جشنواره و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی از آن پرویز شیخ‌طادی برای فیلم «روزهای زندگی» شد.

جایزه نقدی، دیپلم افتخار و تندیس جشنواره برای بهترین فیلم به «روزهای زندگی» به سعید سعدی تهیه کننده این فیلم اختصاص یافت.

جایزه ویژه هیئت داوران شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و به علیرضا زرین‌دست برای فیلمبرداری «ملکه» اختصاص یافت.

فیلم سینمایی «بوسیدن روی ماه» به کارگردانی همایون اسعدیان و تهیه کنندگی منوچهر محمدی نیز به عنوان بهترین فیلم براساس آرای تماشاگران معرفی و تقدیر شد.

به گزارش فارس، فیلم «شور شیرین» نیز از سوی انجمن سینمای ایران و دفاع مقدس شایسته تقدیر دانسته شد.
کد مطلب: 8641
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *