۰
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۷

درگیری ارتش و شورشیان میانماری

درگیری‌‌های ارتش و شورشیان قومگرای میانمار در مناطق دور افتاده ایالت «شان» در شمال این کشور، باعث کشته شدن 19 نفر شده است.
درگیری‌‌های ارتش و شورشیان قومگرای میانمار در مناطق دور افتاده ایالت «شان» در شمال این کشور، باعث کشته شدن 19 نفر شده است.
به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روزنامه «استریت تایمز»، در حالی درگیری‌ها در مناطق مرزی این کشور با چین همچنان ادامه دارد که فعالان حقوق بشر وضعیت این مناطق را بحرانی گزارش کرده اند.
درگیری‌های ارتش و گروه شبه نظامی استقلال طلب ایالت «کاچین»، تا کنون باعث آواره شدن بیش از 5 هزار نفر از مردم این منطقه شده است.
نمایندگان رسانه‌ها که به تازگی مجوز حضور و بازدید از ایالت کاچین را یافته اند، گزارش داده اند که نیروهای ارتش میانمار به بهانه مقابله با شبه نظامیان به مناطق مسکونی و روستاهای بسیاری در این ایالت شمالی میانمار حمله کرده که به همین دلیل هزاران نفر از مردم بومی از منطقه گریخته اند.
نیروهای نظامی میانمار شهریور سال گذشته (1396) نیز به بهانه مقابله با نیروهای شبه نظامی آرکان در ایالت «راخین»، در اقدامات سرکوبگرانه‌ باعث کشته شدن هزاران نفر از مسلمانان روهینگیایی و آوارگی حدود 700 هزار نفر از آن‌ها در بنگلادش شده اند.
سازمان ملل ارتش میانمار را بدترین ارتش جهان و اقدامات نظامیان این کشور را پاکسازی نژادی خوانده است.
کد مطلب: 86461
برچسب ها: میانمار
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *