۰
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۵

کارخانه‎داری که وزیر را به فکر فرو برد

مسعود کرباسیان وزیرامور اقتصادی و دارایی در یادداشتی اینستاگرامی از آغاز روند اصلاح رتبه ایران در فضای کسب و کار با تعامل بیشتر میان بخش خصوصی و دولت خبر داد.
 مسعود کرباسیان وزیرامور اقتصادی و دارایی در یادداشتی اینستاگرامی از آغاز روند اصلاح رتبه ایران در فضای کسب و کار با تعامل بیشتر میان بخش خصوصی و دولت خبر داد.
به گزارش تسنیم، متن یادداشت مسعود کرباسیان وزیرامور اقتصادی و دارایی به شرح زیر است:
"مدت ها بود که قصد داشتم کتاب «جهانی از اعداد» تالیف موسسه اکونومیست را مطالعه کنم. اما فرصت نمی شد تا اینکه آخر هفته زمانش را بدست آوردم. مطالعه آمار از دو منظر مهم است. اول اینکه در دورانی قرار داریم که باید با توجه به مختصات واکنش‌های جامعه جهانی به برجام، در مورد اقتصادتصمیم‌گیری کنیم و تعیین استراتژی‌ بیش از هرعنصری به اطلاعات و تحلیل نیاز دارد. دوم اینکه به نظر می‌رسد در مورد برخی شاخص‌ها اطلاعات دقیقی به جهان نداده‌ایم و آنها به دلیل عدم دسترسی به منابع قابل استناد یا در مورد ما اطلاعات اشتباه می‌دهند یا اینکه به مزیت‌های اقتصاد ایران اشاره نمی‌کنند.
خیلی مواقع از کارآفرینان کشور نکاتی می‌شنوم که من را به فکر فرو می‌برد. گاهی جملات ساده به دریایی از معنی تبدیل می‌شوند و خوشبختانه از این دست تجربه‌ها در وزارت اقتصاد زیاد دارم. نمونه‌اش همین مثالی که می‌زنم. یک فعال بخش‌خصوصی داخلی که کارخانه‌اش بیش از 10 هزار کارگر دارد و به کشورهای منطقه هم کالا صادر می‌کند، می‌گفت همیشه استراتژیش برای رقابت براین اصل استوار بوده که «کارخودشان را بی‌کم و کاست و بی‌توجه به سنگ‌اندازی‌های رقبا» انجام دهند. به همین سادگی. اگر در جایی به غیر از جلسه با کارآفرینان این جمله را می‌شنیدم شاید به سادگی از کنار آن عبور می‌کردم ولی وقتی ذهنم درگیر معادلات روز بود، این جمله هم برایم معنای دیگر پیدا کرد."
کد مطلب: 86989
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *